Cum sa nu ai rau de miscare

Iti oferim niste ponturi care te scapa de senzatia de greata in calatoriile de vacanta
 
<p>
Ce bine ar fi sa calatorim toti ca George Clooney in filmul Up in the Air (Sus in aer), relaxat, netulburat de schimbarea de fus orar, de raul de inaltime sau de urechi infundate. Sfaturile medicilor si calatorilor experimentati te pot ajuta.

Schimbarea de fus orar

“Pentru fiecare fus orar pe care il traversezi, corpul tau are nevoie de aproximativ o zi pentru a se adapta”, spune dr. Robert Sack, cercetator in probleme de somn de la Universitatea Health & Science din Oregon, SUA. “Incearca sa-ti schimbi programul de somn inainte sa pleci”, ne sfatuieste el. In functie de ora de sosire, iesi afara la soare dimineata devreme daca ai calatorit spre est si dupa amiaza tarziu daca te-ai indreptat spre vest.  “Melatonina poate de asemenea ajuta”, spune dr. Sack. El ia trei miligrame la culcare pentru calatoriile spre est si 0,5 miligrame daca se trezeste in miezul noptii dupa o calatorie spre vest.

Raul de miscare

Daca esti intr-o barca, avion, masina sau chiar naveta spatiala, raul de miscare pare a avea aceeasi cauza, spune doctorul Jay Buckey, astronaut si cercetator la Dartmouth Medical School. Creierul nostru se lupta cu informatiile contradictorii care vin de la ochi si urechi si le cupleaza intre ele. Chiar si dr. Buckey a suferit de rau de miscare in naveta spatiala Columbia. Un sfat venit din propria sa experienta: incearca sa-ti tii capul cat mai nemiscat si uita-te la un punct indepartat (preferabil orizontul); nu citi si nu-ti fixa privirea pe obiectele din apropiere. “Daca esti intr-o croaziera, iesi pe punte si respira aer curat”, spune dr. John Bradberry, seful sectiei medicale a liniilor de croaziera Carnival. Cere o cabina la un nivel inferior si asezata in mijlocul navei pentru a reduce miscarea de tangaj.

Probleme ale stomacului

Norovirusul este deseori responsabil de crizele gastrointestinale ce provoaca crampe puternice pe navele de croaziera. Acest virus poate supravietui pe clante sau alte suprafete saptamani intregi. Spala-te des si foarte bine pe maini. Sapunul si apa par a fi mai eficiente impotriva microbului decat produsele pe baza de alcool pentru curatat mainile.

Impotriva constipatiei

“Cand calatoresc imi propun sa beau 250 ml de apa la fiecare ora. Apa chiar pune lucrurile in miscare”, spune dr. Sophie Dojacques, care calatoreste mult. Dr. Dojacques are la ea si un supliment de magneziu pentru ca lipsa acestuia din alimentatie provoaca constipatia. O doza de pana la 350 mg zilnic este sigura. O mica cantitate suplimentara de magneziu poate sa te ajute si sa dormi mai bine.

Dureri de urechi

“Cascatul si mestecatul unei gume pot sa-ti desfunde urechile, dar daca sunt serios infundate, ia in considerare amanarea zborului”, spune dr. Buckey. In general insa, administrarea unui decongestionant cu pseudoefedrina cu minimum jumatate de ora inainte de zbor ajuta la desfundarea urechilor.
</p>
Vote it up
123
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza