Cum sa eviti gustarile de seara

Mancatul la ore tarzii e unul dintre principalele obiceiuri care ne ingrasa
 
<p>
E ora 9 seara si tu rascolesti prin frigider in cautarea unei gustari dupa cina. Dar te intrebi daca n-ar trebui sa renunti la gustarea nocturna.
“Faptul ca mananca seara e unul dintre cele mai frecvente obstacole pentru pacientii mei care au probleme cu greutatea”, afirma dr. Kevin Samson, medic de familie la Guelph, in Ontario, Canada. “Majoritatea caloriilor in exces sunt ingerate dupa cina, inainte de culcare.”
„Cum metabolismul nostru incetineste seara, nu e momentul ideal sa mananci”, explica Joey Shulman, nutritionist autorizat. “Cea mai buna modalitate de a slabi consta in a inceta sa mai mananci seara. Te vei trezi cu burta mai putin umflata si ti se va imbunatati si digestia.”
Iata cateva sfaturi:
Potoleste-ti poftele. „Daca tanjesti dupa mancare, s-ar putea sa-ti joace feste glicemia”, explica Shulman. Mananca un mic dejun si un pranz sanatoase, cu proteine, grasimi, glucide si legume. Bea multa apa si evita zaharul rafinat si faina alba. Distrage-ti atentia. Adesea mancam de plictiseala, din obisnuinta sau pe fond de stres. Samson recomanda schimbarea rutinei zilnice. Pentru a manca mai putin seara, un pacient a renuntat la televizor si a inceput sa-si piarda vremea in garaj, unde avea un fel de atelier unde repara diverse lucruri.
Fa miscare. „Exercitiile moderate, cum sunt plimbarile, de pilda, iti imbunatatesc starea de spirit si iti reduc sansele de a te indopa seara”, explica Samson.
Nu cumpara mancarea nesanatoasa. “Chipsurile, fursecurile si inghetata tinute in casa isi vor face drum pana la tine”, avertizeaza Samson. “Nu le lua acasa.” Tine un jurnal alimentar. “Astfel, nu vei ceda tentatiilor si vei fi constient de alegerile tale alimentare”, explica Shulman.
Bea ceva. Esti tentat sa te indopi? „Spala-te pe dinti sau bea apa ori o infuzie de plante”, recomanda Shulman. Sau mananca ceva usor: o supa de legume sau o muratura, de pilda. “Nimeni nu se indoapa cu muraturi!”
Delecteaza-te cu o gustare. “Daca ai mancat sanatos in timpul zilei si tot iti este foame, nu e nicio problema daca mananci ceva hranitor seara”, explica Samson. Incearca sa mananci fructe sau legume. “Insa, hotaraste-te dinainte cat vei manca. Cantitatile nu trebuie sa fie mari”.
</p>
Vote it up
149
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza