Cum sa bem apa

Deshidratarea pe timp de iarna favorizeaza aparitia infectiilor nas-gat si a astmului
 

<p>

Dr. Lygia Alexandrescu, presedinte al Societatii Romane de Educatie Nutritionala, a adus din nou in atentie importanta celui mai simple bauturi: apa. Afla cum trebuie sa o bei pentru a avea beneficii maxime. Iata cateva enunturi pe care nutritionistul le subliniaza, corecteaza sau chiar contrazice!

Apa este alimentul cu 0 calorii.
Apa minerala naturala carbogazoasa este foarte igienica, deoarece contine CO2 in mod natural un gaz care nu favorizeaza viata, iar microbii nu supravietuiesc in ea. De aceea, aceasta apa este foarte pura.
Se spune ca trebuie sa bem 2 l de apa pe zi. Fals. Cantitatea de apa zilnica difera de la o persoana la alta, de la un context la altul, de la un sex la altul. In general, calculul se face in functie de masa corporala, astfel: 30-40 ml/kg corp. Adica o persoana de 50 kg va avea nevoie zilnic sa bea maximum 2.000 ml (2 l apa). Cei mai corpolenti au nevoie de mai multa apa. Iar bebelusilor li se calculeaza un necesar de apa de trei ori mai mare, de 120 ml/kg corp.

Cand sa bem apa:

• dimineata, la prima ora – ajutam astfel la eliminarea toxinelor care se aduna in urma metabolismului nocturn
• cu 20 de minute inainte sau dupa masa
• inainte, in timpul si dupa efortul fizic aerob (activitate fizica la sala sau in alta parte) – exercitiile fizice in mediu cald, fara hidratare, duc la un anumit tip de hiponatremie, cu manifestari similare insolatiei acute (ameteli etc)
• seara, intre 18.00 si 20.00

Iarna, cand stam mai mult in interior, langa surse de caldura, trebuie sa bem multa apa, deoarece ne deshidratam mai mult. Fara apa, corpul nu are combustibil ca sa se detoxifice si sa curetete toti microbii care se aduna in zona oro-faringiana. Deshidratarea pe timp de iarna favorizeaza infectiile nas-gat, precum si aparitia astmului.

Printre efectele neplacute ale deshidratarii se numara:

• insuficienta atentiei (probleme de concentrare) – in SUA exista un program de tratare a sindromului de hiperactivitate cu deficit de atentie (ADHD) la copii prin… cura de apa minerala!
• greata
• diabetul insusi poate fi pus in relatie cu deshidratarea, ca si multe alte afectiuni ale sistemului digestiv (precum banala hiperaciditate sau altele mai grave). In acest sens, exista o carte uluitoare a unui profesor american de origine iraniana, care se numeste “You’re Not Sick, You’re Thirsty” (“Nu esti bolnav, doar ti-e sete”)

Excesul de apa conduce si el la probleme datorate dilutiei sodiului din sange (hiponatremie):

• ameteli
• disfunctii cerebrale

Moderatie in toate. Din cele de mai sus rezulta ca hiponatremia apare atat in caz de hidratare insuficienta, cat si in urma exces-ului de hidratare. Asadar atentie mare, chiar si in cazul bebelusilor, care au nevoie de mai multa hidratare decat adultii! Nu depasiti cantitatile pe kilogram corp redate mai sus!

</p>

Vote it up
173
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza