Cum să te lași de fumat

Strategii eficiente pentru a renunța la tutun
 

Articole similare

Fumatul provoacă unul din cinci decese cauzate de bolile de inimă. Comparativ cu nefumătorii, fumătorii au un risc dublu de a suferi un atac de cord, iar riscul de deces din cauza unei afecțiuni cardiace este de 60% (chiar 85% în cazul fumătorilor înveterați).

 

• Lăsați-vă brusc. Alegeți o zi în care veți fuma ultima țigară. Cel mai bine ar fi să evitați zilele cu multe activități sociale ori zilele stresante, precum Crăciunul sau perioadele solicitante. Dacă sunteți femeie, nu vă lăsați de fumat înainte de ciclu.

• Încercați hipnoterapia. Există multe dovezi fără caracter științific că doar câteva ședințe cu un hipnoterapeut vă pot schimba perspectiva asupra fumatului, facilitând renunțarea la acest obicei.

• Încercați terapia de înlocuire a nicotinei. Indiferent dacă folosiți gumă de mestecat, plasturi, inhalatori sau pastile, există dovezi temeinice că aportul de nicotină fără gudronul și monoxidul de carbon din țigări reprezintă o metodă eficientă de a renunța la fumat – mai ales dacă folosiți și altă strategie.

• Rugați-l pe medic să vă prescrie un medicament anti-fumat. Aceste medicamente, precum vareniclina și bupropionul, combat dorința de a fuma.

• Vizitați site-uri care oferă metode pentru renunțarea la fumat. Interesați-vă despre metodele de renunțare la fumat disponibile pe Internet și luați în considerare abordarea uneia dintre acestea, comandând un pachet ce include un plan și un test de adicție. De asemenea, vă puteți înscrie pentru a primi e-mailuri, texte și sprijin telefonic.

• Contactați o linie telefonică non-stop. Vorbiți despre problemele dvs. legate de fumat și cereți sfaturi despre strategii pentru renunțarea la fumat și încurajare.

 

Sursa: Reader’s Digest – “Cele mai bune 1001 sfaturi pentru sănătatea ta” 

Vote it up
83
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza