Cum să faceți față anxietății

Schimbările în plan fizic însoțesc adesea modificările de dispoziție
 

Fie că este vorba de un sentiment persistent de îngrijorare și de neliniște sau de o instalare bruscă a unei stări de panică, cu toții suntem familiarizați cu simptomele anxietății. Schimbările în plan fizic însoțesc adesea modificările de dispoziție: frecvență cardiacă și respiratorie crescute și, posibil, transpirații și amețeli. Iată cum puteți face față acestei probleme comune.

 

Plângeți, nu râdeți. Ați putea crede că râsul e cea mai bună modalitate de a risi­pi grijile, dar plânsul este uneori un răspuns mai onest și mai util. Răbufnirea în plâns ajută literalmente la elimina­rea hormonilor anxietății. Acest lucru semnalează de aseme­nea celor din jur că ceva e în neregulă, per­mițându-vă să obțineți ajutorul necesar.

 Înfruntați-vă temerile. Puteți crede că evitarea lucrurilor care cauzează anxie­tatea vă ajută să vă calmați. Dar psihologii spun că reacția opusă este cea adevărată. Sunt suficiente doar 45 de minute pentru ca o stare de anxietate să vă devină famili­ară, după care aceasta dispare. Starea de teamă tinde să riposteze dacă o reprimați. Înfruntați-vă fricile și vedeți cum se risipesc.

Mestecați gumă. Mestecați gumă când vă simțiți stresat – mestecatul calmează stresul și îmbunătățește concentrarea. Rezultatele unor studii australiene arată că persoanele care mestecă gumă sunt mai atente și `n același timp mai relaxate, efectuând mai bine sarcinile complexe. Astfel, data viitoare când veți avea de rezolvat o problemă, „rumegați-o“ împreună cu o bucățică de gumă.

Vizualizați cum dispare anxietatea. Această tehnică eficace, cunoscută drept antrenament autogen, a fost inițiată de un psihiatru german în anii ‘30. Metoda include trei sesiuni zilnice de aproximativ 15 minute. În timpul fiecărei sesiuni, repe­tați o serie de vizualizări care induc o stare de relaxare. Tehnica poate fi utilizată pentru a alina multiple simptome fizice generate de anxietate. Stați așezați sau întindeți-vă într-o poziție relaxată și concentrați-vă asu­pra următoarelor gânduri. Repetați de 3 ori:

★ Brațul meu drept este greu.

★ Brațele și picioarele mele sunt grele și calde (repetați de 3 ori).

★ Bătăile inimii mele sunt calme și regulate (repetați de 3 ori).

★ Abdomenul meu este cald (repetați de 3 ori).

★ Fruntea mea este rece.

★ Gâtul și umerii mei sunt grei (repetați de 3 ori).

★ Sunt liniștit (repetați de 3 ori).

Concentrați-vă asupra unui singur lucru o dată. Pentru o persoană ocupată, efectuarea sarcinilor multiple poate părea o cale eficientă de a obține mai mult deodată, dar acest lucru e contraproductiv. Pentru mulți oameni, încercarea de a îndeplini mai multe sarcini deodată poate determina niveluri ridicate de stres, făcându-i incapabili să finalizeze vreuna cu succes. Reduceți anxietatea făcând o singură sarcină o dată – și relaxați-vă după finalizarea fiecăreia.

Vote it up
59
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza