Cum să ai un copil sănătos

Câteva lucruri esențiale pentru sănătatea copilului tău
 

Pentru ca un copil să se bucure de o copilărie sănătoasă și fericită, are nevoie de o alimentație echilibrată și de mult somn, de activitate fizică și de multă dragoste. Însă bolile sunt o parte firească din viața oricărui copil. Unele dintre ele apar brusc și se vindecă de la sine, dar e important să observați semnele afecțiunilor mai severe. Uneori, copilul poate fi afectat de o problemă de sănătate fizică sau mentală de lungă durată, cum ar fi astmul sau tulburarea deficitului de atenție.

 

• Mergeți regulat la control medical. Aceste controale sunt programate în primii ani de viață. Ele oferă ocazia medicilor să detecteze din timp eventualele probleme de sănătate sau legate de dezvoltarea copilului și să ia măsurile necesare.

• Stabiliți bazele unei alimentații sănătoase. Oferiți-i copilului în creștere multe fructe și legume proaspete, precum și suficiente proteine. Alegeți carbohidrați nerafinați (pâine integrală, paste și orez brun) și „grăsimi bune“ în loc de alternativele lor mai puțin sănătoase.

• Încurajați formarea unor tipare bune de somn. Nou-născuții au nevoie de până la 18 ore de somn pe zi, iar copiii mici de 10-12 ore, inclusiv somnul de după-amiază.

• Stimulați copilul să facă mișcare. Copiii mai mari au nevoie de cel puțin o oră de activitate fizică pe zi – pe cât posibil în aer liber. Acest lucru este esențial pentru a le asigura mai târziu o greutate normală și o inimă sănătoasă. Limitați timpul petrecut la calculator sau televizor.

• Evitați arsurile solare, nu soarele. Nu vă lăsați copilul afară pe timpul verii mai mult de zece minute fără protecție solară. Această expunere scurtă va stimula producția de vitamina D, care protejează împotriva unor forme de cancer și întărește oasele. Apoi folosiți o loțiune cu factor de protecție solară de cel puțin 15, cu spectru larg  – UVA și UVB. Reaplicați protecția solară la fiecare două ore.

• Supravegheați greutatea copilului. Incidența obezității în copilărie este în creștere și atrage după sine un risc ridicat de diabet, afecțiuni cardiace, cancer, artrită și multe alte afecțiuni. Majoritatea copiilor își pot menține o greutate sănătoasă dacă li se asigură un echilibru potrivit între aportul de hrană și activitatea fizică.

• Opriți sughițul. Sughițul poate fi foarte neplăcut, iar copiii tind să se confrunte des cu această problemă. O metodă simplă de a opri sughițul este să-i spuneți copilului să-și astupe urechile cu degetele și să-l ciupiți de nas în acest timp – iar totodată să-l ajutați să soarbă dintr-un pahar cu apă.

• Calmați congestia nazală. Copiii mici sunt afectați foarte des de răceală și tuse – iar de obicei se vindecă de la sine. Dacă bebelușul sau copilul respiră greu noaptea ori când îl alăptați, din cauza mucusului, încercați să-i turnați o soluție salină (1-2 picături) în fiecare nară înainte să-l hrăniți sau înainte de culcare, pentru a-i destupa nările. Pentru a ajuta un copil mai mare să tușească §i să elimine flegma, așezați-l pe genunchii dvs., ușor aplecat în față, și bateți-l pe spate.

• Reduceți febra. Pentru un copil, temperatura normală este cuprinsă între 36,5 și 37,5°C. O temperatură mai mare este considerată febră și de obicei reprezintă un semn de infecție. Febra mare poate cauza convulsii la unii copii.

• Tamponați fruntea copilului cu apă călduță.

• Încurajați copilul să bea multe lichide pentru a reduce riscul deshidratării, care poate surveni din cauza transpirației.

• Dați-i paracetamol sau ibuprofen pentru copii.

• Îmbrăcați-l în haine lejere și aveți grijă ca temperatura din cameră să fie sub 18°C.

Sursa: Reader’s Digest – “Cele mai bune 1001 sfaturi pentru sănătatea ta”

 

Vote it up
122
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza