Cum previi apariția ridurilor

Câteva strategii pentru o piele mereu tânără 
 

Pe lângă intervenția chirurgicală, există o mulțime de metode de a diminua semnele îmbătrânirii și de a preveni apariția unora noi. Secretul? Protejați structura internă a pielii – fibrele de colagen și elastină care mențin aspectul ferm al feței. Iată câteva sfaturi:

 

Folosiți zilnic un produs de protecție solară. Radiațiile solare provoacă 90% din leziunile pielii legate de vârstă. Protejarea împotriva lor constituie cea mai eficientă măsură antirid. Vinovate sunt radiațiile UVA – razele ultraviolete cu lungime de undă mare și efect penetrant, constante pe parcursul anului – și razele UVB – cele care provoacă arsuri și au intensitatea maximă vara. Cel mai bun mijloc de protecție constă în îmbrăcăminte – inclusiv o pălărie cu boruri largi – și un produs de protecție solară cu spectru larg, cu un FPS de minimum 30. Pentru a vă proteja cât mai bine de radiațiile UVA, căutați un produs care conține mexoryl, avobenzon (Parsol 1789), ecamsulă, oxid de zinc sau dioxid de titan.

Renunțați la fumat. Cercetătorii au constatat că fumătorii înveterați sunt de 5 ori mai predispuși la riduri profunde, neregulate. Compușii din fumul de țigară par să afecteze structura internă a pielii care-i conferă fermitate și netezime – structură constând din țesut conjunctiv alcătuit din proteinele colagen și elastină.

Umpleți-vă farfuria cu fructe și legume. Cercetătorii britanici au studiat alimentația și ridurile unor femei de vârstă mijlocie și au constatat că alimentele bogate în vitamina C au redus cu 36% riscul apariției unor riduri severe. Această vitamină cu virtuți antioxidante combate radicalii liberi, molecule de oxigen instabile care vatămă colagenul.

Pentru a spori aportul de vitamina C, mâncați fructe bace, beți suc de portocale, mâncați ardei grași roșii, grepfrut și broccoli. Cu cât mâncați mai multe legume și fructe de toate tipurile, cu atât riscul apariției ridurilor e mai mic.

Comandați somon la restaurant. Somonul conține acizi grași omega-3, care reduc cu 25% riscul îmbătrânirii pielii. Alte surse excelente sunt miezul de nucă, uleiul de rapiță, capsulele cu ulei de pește și semințele de in.

Reduceți consumul de pâine albă și zahăr. Creșterea cu 50 g a aportului zilnic de carbohidrați (cantitatea din două sucuri carbogazoase de 250 ml) mărește riscul apariției ridurilor cu 28%. De vină sunt „reziduurile glicației avansate“, molecule alcătuite din zaharuri și proteine care atacă fibrele de colagen și elastină – proteinele ce asigură fermitatea pielii.

Vote it up
81
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza