Cum poti sa invingi oboseala

Iti prezentam 23 de ponturi pentru a te energiza
 
Tot mai multe persoane se plang de oboseala. Unul din motive ar fi caldurile acestei veri si faptul ca din aceasta cauza dormim foarte prost. Dar, in afara de asta, exista multi alti factori care ne influenteaza starea.
Iata cateva solutii pe care ti le propunem pentru a te mai revigora.
Rmedii rapide
1. Pune doua picaturi de ulei de menta pe un servetel sau batista, tine-o la nas si inhaleaza profund.
2. Adauga doua picaturi de ulei de menta si patru de ulei de rozamrin in apa de baie.
3. Stai intins pe spate si, folosind o perna, pune-ti picioarele mai sus decat capul – asceste exercitii ce maresc circulatia sangelui spre creier.
Alimente
4. Mananca un mic dejun consistent urmat de mai multe mese si gustari sanatoase pe parcursul zilei. Astfel vei mentine glicemia relativ stabila, impiedicand scaderea niveluluide energie.
5. Mananca mai putini carbohidrati rafinati – adica zahar alb sau faina alba. Aceste alimente fac glicemia sa creasca rapid, apoi sa scada brusc. Vei ajunge sa te simti obosit si slabit.
6. Mananca mai multe alimente bogate in fibre – fulgi din cereale integrale, paine din cereale integrale si legume. Acestea ajuta la stabilizarea glicemiei.
7. Redu aportul de alimente grase.
8. Taie un cartof cu coaja, spalat, in felii si lasa-le sa se inmoaie in apa peste noapte. Dimineata bea sucul ca tonic natural bogat in potasiu.
Suplimente
9. Ginsengul este un leac antic pentru senzatia de oboseala.
10. Ia 150 mg de magneziu de doua ori pe zi.
11. Ginkgo biloba imbunatateste circulatia sangelui in si de la creier, care face totul sa mearga mai alert si mai putin obositor.
12. Ia in considerare suplimentele cu aminoacisdul carnitina – ajuta la imbunatatirea activitatii mitocondriilor, organitele celulare care produc energie.
13. Coenzima Q10, o substanta produsa de organism, ajuta, de asemenea, mitocondriile sa produca energie.
Ce sa bei
14. Bea apa – cel putin 2 litri. Nu astepta pana cand ti se face sete.
15. Redu la minimum consumul de bauturi cofeinizate – cofeina ofera scurte episoade de energie, dar dupa acest moment vine unul de epuizare.
16. Limiteaza consumul de alcool. Alcoolul produce depresia sistemului nervos. El reduce, de asemenea, si glicemia.
Miscare
17. Incearca sa faci cel putin 30 de minute de exercitii aerobice in majoritatea zilelor. Va ofera un spor de energie si vei dormi mai bine.
18. Ia in considerare cursurile de yoga sau tai chi. Exercitiile includ componente de relaxare care pot fi revigorante.
19. Atunci cand te simti lenes, fa 10 minute de exercitii usoare. De obicei, oamenii obositi au niveluri scazute de adenozin difosfat, un “mesager” intracelular implicat in metabolismul energetic. Cu alte cuvinte, nu exista o scanteie prea puternica la motor, asa ca trebuie “reaprinsa” mereu.
Somn
20.Trezeste-te mereu la aceeasi ora, chiar si in weekend.
21.Mergi la culcare mai devreme decat in mod normal, daca ai nevoie de somn in plus.
22. Nu dormi in timpul zilei, mai mult de jumatate de ora.
Plus
23. Un supliment multivitaminic zilnic pentru a-ti asigura minimum de resurse.
Vote it up
318
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza