Păstrează alimentele în condiții sigure

Reguli simple, dar foarte importante, pentru a rămâne sănătoși 
 

Mâncarea trebuie să vă mențină sănătoși, nu să vă îmbolnăvească. Dacă o preparați atent, veți reduce considerabil riscul de diaree, gastroenterită și alte probleme. Nu vă bazați pe simțuri, fiindcă microbii nu se văd, iar mâncarea poate mirosi bine chiar dacă e stricată.

Ce e de făcut?

Atenție la decongelarea alimentelor. Cel mai bine este să lăsați alimentele la dezghețat în frigider, peste noapte. Dar dacă vă grăbiți, puneți produsul într-o pungă de plastic și cufundați-l în apă rece, schimbând apa o dată la 30 de minute. O altă metodă este să folosiți cuptorul cu microunde, dar mâncarea trebuie gătită imediat ce s-a dezghețat.

Folosiți un termometru pentru carne. Carnea de pui trebuie să ajungă la 75°C, carnea de vită la cel puțin 65°C, carnea de porc și carnea tocată la 70°C, iar tocana la 75°C.

Faceți cumpărăturile în ordinea corectă. Cumpărați întâi bunurile neperisabile, apoi legumele și fructele, după aceea carnea și, în final, alimentele congelate.

Verificați temperatura din frigider. Cumpărați un termometru pentru frigider și verificați dacă temperatura este de maximum 4,5°C în frigider, iar cea din congelator de -18°C.

Faceți ordine în cămară. Alimentele acide din conservă, precum roșiile, grepfrutul și ananasul, pot fi păstrate maximum 18 luni. Altele se pot păstra între 2–5 ani, având grijă să nu fie deformată cutia și eticheta să fie lizibilă.

Spălați, spălați, spălați. Spanacul poate fi contaminat cu E. coli, pepenele galben cu salmonella... chiar nimic nu e sigur pe lumea asta? Din păcate, nu. Spălați fructele și legumele proaspete sub jetul de apă de la robinet, indiferent dacă e vorba despre un ciorchine de struguri sau despre o portocală. Înlăturați frunzele exterioare de la varză sau salata verde. Nu lăsați legumele sau fructele tăiate la temperatura camerei mai mult de o oră.

Sursa: Reader’s Digest – “O viață fără boli”

 

Vote it up
56
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza