Cum ocolim alimentele nocive pentru silueta

Multi dintre noi au pofta de dulciuri si de carbohidrati simpli, alimente nocive pentru silueta
 

Pe vremuri, mancam doar ca sa ne potolim foamea. Dar astazi o facem ca sa ne alinam tristetea, sa treaca timpul mai repede cand ne plictisim, sa ne relaxam cand suntem stresati si sa ne implinim dorintele cand suntem frustrati.

Asadar, simtim impulsul de a manca in orice moment si din orice motiv. Striga seful la dumneavoastra? Mancati o ciocolata. E seara tarziu si va simtiti singur? Ar fi buna o inghetata. Aveti o saptamana stresanta? Un cheeseburger pare sa fie solutia. Daca am avea chef de spanac sau de morcovi ca sa ne simtim mai bine, n-ar fi nici o problema. Insa multi dintre noi au pofta de dulciuri si de carbohidrati simpli, alimente nocive pentru silueta. De ce preferam o portie de macaroane cu branza si nu o salata verde? Carbohidratii simpli – din paste, biscuiti, prajituri ori cartofi prajiti – declanseaza secretia de serotonina, „substanta starii de bine“, prezenta si in unele medicamente menite sa ne remonteze pe plan emotional. Remediul? Identificati sentimentele, starile si emotiile care va fac sa va doriti sa mancati atunci cand nu e nevoie si gasiti metode de a controla si redirija astfel de impulsuri.

Mestecati guma. Uneori, ceea ce va impinge catre frigider e doar dorinta de a va misca maxilarele. Tineti in casa si la birou mai multe pachete de guma fara za­har, ca sa mestecati cand simtiti nevoia de a manca.

Intai relaxati-va, apoi mancati. Cand ajungeti acasa dupa o zi lunga si agitata, probabil ca veti fi tentat sa devorati ce va iese in cale. In loc sa cedati acestui impuls, faceti ceva relaxant 20 de minute. Jucati-va pe podea cu copiii, faceti exercitii de intindere sau un dus cald. Parca nu va mai e chiar atat de foame, nu-i asa?

Nu mancati singur. Persoanele care iau cel putin o masa pe zi cu familia au mai multe sanse sa fie mai suple si sa manance mai sanatos, precum si un risc mai mic de boli grave. Dar savurati fiecare inghititura si nu mancati repede, ca sa nu constatati prea tarziu ca sunteti deja satul.

Faceti o poza mancarii. Cercetatorii de la University of Wisconsin-Madison au cerut unui numar de 43 de persoane sa faca o fotografie mancarii inainte de a o consuma, iar acest gest simplu a avut un efect extra­ordinar. Unul dintre subiecti a spus: „Dar cine ar vrea sa pozeze o punga uriasa de chipsuri?!“

Mancati doar la masa. Studiile sugereaza ca daca mancam pe canapea, la birou, in masina sau in picioa­re, creierul nu inregistreaza faptul ca luam masa, ceea ce poate duce la senzatii de frustrare si la supraalimentatie. Chiar si atunci cand luati o gustare, pune­ti-o pe o farfurie (nu mancati direct din punga sau din cutie) si asezati-va tacticos la masa, cu un pahar de apa plata alaturi.

Constientizati-va intentia. Sunteti trist, singur sau plictisit si va pregatiti sa devorati o cutie de inghetata. Bun, dar mai intai recunoasteti ce urmeaza sa faceti, spunand cu voce tare: „Nu mi-e foame, dar am de gand sa mananc asta.“ Dr. Wansink, de la Universitatea Cornell din New York le-a cerut unor voluntari sa incerce aceasta metoda – si a avut mare succes. Fap­tul de a va gandi la ce sunteti pe cale sa faceti poate fi suficient ca sa va descurajeze.

Vote it up
2
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza