Cum luptam impotriva durerilor de spate

De ce durerile de spate reprezinta cea mai frecventa problema de sanatate din lumea occidentala?
 

Poate pentru ca fiintele – umane sau nu – n-au fost create pentru pozitia bipeda. Aceasta idee a aparut in urma examinarii coloanei vertebrale a unui stramos al oamenilor care a trait cu 21 de milioane de ani in urma. Insasi schimbarea evolutiva a coloanei, care ne-a permis sa mergem in doua picioare, a condus la o predispozitie catre tasarea discurilor moi intervertebrale. Fireste, nu va puteti schimba structura mostenita, insa  va puteti proteja de efectele acestui „defect de proiectare“.

Strategii preventive esentiale

Ridicati-va de pe scaun si de pe canapea. Daca sedeti toata ziua (fapt care afecteaza coloana), inseamna ca nu faceti suficienta miscare – singura strategie cu adevarat eficienta ce previne durerile de spate. Exercitiile va permit mentinerea greutatii normale, fortifica muschii abdominali si muschii spatelui, care sustin coloana vertebrala si sporesc fluxul de sange oxigenat catre muschi, vertebre si alte oase ce asigura buna aliniere a spatelui.

O analiza a studiilor pe tema exercitiilor ce ar trebui practicate a descoperit ca nu exista o activitate fizica ideala. In plus, nu exista detalii clare privind cat de des sau cat de mult ar trebui sa exersati. De fapt, asta depinde de persoana. Este recomandat sa exersati in ritm moderat (de pilda, sa mergeti pe jos suficient de repede, cat sa vi se „taie“ putin respiratia) timp de 30 de minute, cel putin 4–5 zile pe saptamana.

Corectati-va pozitia! In mod surprinzator, asta nu inseamna sa stati drept. O echipa de cercetatori scotieni a evaluat cu ajutorul RMN-urilor modul in care sedeau 22 de voluntari. Participantii au stat pe scaun aplecati in fata, drepti ca un bat sau putin inclinati spre spate. S-a descoperit ca riscul cel mai mare de deplasare a vertebrelor, care poate duce la dezalinierea discurilor intervertebrale, era asociat cu postura dreapta, iar riscul cel mai mic, cu pozitia inclinata spre spate. Prin urmare, gasiti un scaun care va ofera sprijin, dar va permite totodata sa va lasati usor pe spate.

Iata cateva recomandari privind pozitia:

• Dormiti pe o parte sau pe spate, nu pe burta. Dormitul pe burta accentueaza curbura lombara, ceea ce duce la dezalinierea coloanei.

• Indreptati-va de cateva ori pe zi in fata oglinzii. Retineti cum va simtiti cand tot corpul, din crestet pana la glezne, formeaza o linie dreapta.

• Corectati-va pozitia la calculator. Chiar daca sedeti usor inclinat spre spate, ambele talpi trebuie sa fie pe sol, iar ochii la nivelul monitorului, fara a indoi gatul.

• Mergeti cu stomacul tras spre interior si nu arcuiti zona lombara. Tineti capul drept.

• Mergeti cu pas usor. Daca loviti cu picioarele in pavaj, in corpul dvs. se propaga unde de soc, care constituie o povara in plus pentru articulatii, inclusiv pentru pelvis si coloana vertebrala.

• Rugati pe cineva sa va priveasca (si sa va asculte) mergand. Daca aveti pasul prea greu, incercati sa asezati pe sol intai calcaiul si apoi varful, in loc sa aterizati pe toata talpa. Asa se creeaza o protectie impotriva socurilor, iar greutatea va fi distribuita in mod uniform.

Vote it up
10
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza