Cum faci sport din mersul pe jos

O metodă simplă și eficientă de a face mișcare în fiecare zi
 

Pentru ca mersul pe jos să fie considerat exercițiu fizic, trebuie să mergeți într-un ritm care vă face să respirați mai greu, rămânând însă capabil să vorbiți fără mult efort.

 

• Primul dvs. scop este să mergeți pe jos câte 30 de minute, cinci zile pe săptămână. Astfel veți beneficia de nivelul de activitate fizică ce vă menține sănătatea și vigoarea.

• Să nu presupuneți că vă puteți atinge scopurile rapid. În prima săptămână, mergeți pe jos cât vă simțiți confortabil, chiar și numai până la cutia poștală și înapoi. În fiecare din săptămânile următoare, măriți distanța cu maximum 10%.

• Începeți fiecare plimbare cu 5 minute de mers lejer, ca atunci când mergeți la cumpărături, pentru a vă încălzi corpul. La sfârșitul plimbării, relaxați-vă cu alte 5 minute de mers lejer. Astfel, ritmul dvs. cardiac va crește și va scădea în mod treptat.

• Când ajungeți la 30 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână, stabiliți-vă un nou obiectiv. Fie măriți durata plimbării, fie încercați noi activități, dacă vă simțiți pregătit, precum exerciții de dezvoltare a forței musculare de două ori pe săptămână.

Sursa: Reader’s Digest – “Cele mai bune 1001 sfaturi pentru sănătatea ta”

 

Vote it up
173
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza