Cum combatem astenia de primavara

Dormiti bine. Este cea mai buna metoda de a va pastra nivelul de energie
 

Asteptam cu nerabdare primavara, acest anotimp pe care-l asociem cu revenirea la viata, cu sentimentul ca suntem plini de energie, cu sanatatea. Numai ca, pentru majoritatea dintre noi, acomodarea la temperaturi mai ridicate si lumina in exces presupune o scadere a vitalitatii, o senzatie de permanenta oboseala, stare denumita astenie. Iata cateva metode prin care puteti sa treceti mai usor de aceasta etapa:

Dormiti bine. Este cea mai buna metoda de a va pastra nivelul de energie. In general, sunt necesare circa sapte-opt ore de somn.

Mergeti pe jos. O plimbare in ritm rapid de numai zece minute reface – si mentine – nivelul de energie mai bine decat o tableta de ciocolata. Cate 20 de minute de mers pe jos, de trei ori pe saptamana, maresc nivelul de energie cu 20% si reduc oboseala cu 65%.

Luati un mic dejun bogat in fibre. In urma unui studiu s-a descoperit ca persoanele care isi incep ziua cu o masa bogata in fibre au un nivel al atentiei mai ridicat pe parcursul diminetii, deoarece alimentele respective se digera mai lent decat un bol cu fulgi de porumb sau o gogoasa, iar glicemia ramane constanta. De asemenea, e bine ca micul dejun – si toate celelalte mese – sa contina proteine. Niste optiuni corecte pentru micul dejun pot fi painea prajita din cereale integrale cu o felie de branza sau o lingurita de unt de arahide si un fruct, un bol de cereale cu continut ridicat de fibre (cel putin cinci grame de fibre la o portie) cu lapte, un bol de terci de ovaz presarat pe deasupra cu seminte de in. Ca gustare de dupa-amiaza, in locul unui baton de ciocolata sau covrigei, alegeti migdale, amestec de fructe uscate sau biscuiti din cereale integrale cu putin unt de arahide.

Folositi urmatoarele solutii:

• CEAI VERDE. Infuzie: puneti o lingurita de ceai verde la o cana de apa clocotita. Lasati sa infuzeze 10 minute. Beti 2 cani pe zi. Capsule cu 150 mg de pudra: luati de 1-2 ori pe zi. Extract apos si hidroalcoolic: luati 1 pliculet-doza pe zi, diluat intr-un pahar mare cu apa.

• CEAI MATÉ. Infuzie: folositi 5-8 g de frunze uscate la 1 litru de apa clocotita. Lasati sa infuzeze 5 minute, apoi strecurati. Beti 1-3 cani pe zi, de preferinta inaintea orei 17, pentru a nu avea probleme cu somnul.

• SALVIE. INFUZIE: puneti 20 g frunze uscate la 1 litru de apa clocotita. Lasati sa infuzeze 10 minute. Beti 1-2 cani pe zi.

• CHININA ROSIE. Tinctura: luati 2-4 g intr-un pahar cu apa, de doua pana la patru ori pe zi.

• GINSENG SIBERIAN. Capsule cu 0,45 gr de pudra: luati cate 2, de doua ori pe zi, cu un pahar mare cu apa. Capsule cu doze de 50 mg de extract uscat: luati 4-6 pe zi, cu un pahar mare cu apa. Tinctura: luati 25-150 picaturi pe zi (in functie de virulenta bolii), diluate intr-un pahar cu apa.

• GUARANA. Capsule cu 400 mg extract: luati 3-6 pe zi, in timpul meselor.

• GINSENG. Capsule cu 250 mg de pudra sau cu 25-50 mg de extract uscat: luati cate 2, cu un pahar mare cu apa, dimineata si la pranz.

• TINTAURA. Infuzie: puneti 2-3 g de planta uscata la o cana de apa clocotita. Lasati sa infuzeze 15 minute. Beti 3 cani pe zi, inainte de masa. Infuzia trebuie sa fie calduta sau rece. Pudra: luati 1-2 g, de doua sau trei ori pe zi.

• MANGAN. (Actioneaza in sinergie cu numeroase sisteme enzimatice ale organismului). Suplimente cu mangan – e bine sa nu se depaseasca 3,5 mg pe zi.

Vote it up
39
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza