Cum atenuam durerile de spate cand suntem la birou

Lucrul la birou este foarte solicitant pentru spate. Iata ce puteti face pentru a-l proteja
 

Daca suferiti de dureri de spate, iata sase metode de a va proteja atunci cand sunteti la serviciu:

Schimbati-va programul. Perioadele mai scurte de lucru la birou, in fata calculatorului, sunt mai usor de suportat decat cele lungi. Faceti o pauza de 15 minute la fiecare cateva ore sau chiar scurtati-va ziua de munca.

Adaptati-va sarcinile. O schimbare temporara a muncii va poate ajuta sa reduceti solicitarea spatelui. Daca serviciul dvs. pre­supu­ne sa ridicati si sa carati multe lucruri, intrebati daca ati putea adopta sarcini mai usoare pana cand va veti simti mai bine. Aceasta ii va da spatelui dvs. un timp de recuperare.

Verificati-va biroul. Plasati-va monitorul la o lungime de brat de ochi, cu par­tea superioara a ecranului la nivelul ochilor. Tineti celelalte echipamente la indemana, astfel incat sa nu fie nevoie sa va intindeti sau sa va intoarceti pentru a le ridica. Folositi castile daca vorbiti indelung si regulat la telefon.

Aveti grija la scaun. Asigurati-va ca scaunul dvs. are inaltimea si unghiul de aplecare potrivite pentru biroul sau postul de lucru. Potriviti-va scaunul astfel incat antebratele sa se odihneasca confortabil pe birou, iar coatele sa fie indoite in unghiul potrivit.

Stati jos in pozitia corecta. Cand stati jos, tineti-va umerii trasi spre spate. Puneti-va o pernuta la spate pentru sprijin lombar daca suferiti de dureri la acest nivel. In pozitia sezand, nivelul soldurilor ar trebui sa fie putin mai sus decat al genunchilor, astfel incat coapsele sa fie orientate in jos. Daca este nevoie, rezemati-va picioa­rele pe un suport special sau pe un teanc de carti.

Faceti pauze. Ridicati-va si miscati-va cat puteti de des. Luati-va ceva de baut, vorbiti personal cu colegii in loc sa le trimiteti e-mailuri, mergeti la copiator sau la arhiva – orice va pune in miscare este benefic.

Vote it up
15
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza