Cum alegi legumele

Afla care e cea mai buna varianta dintre cele trei: proaspete, congelate sau la cutie 
<p>Daca esti intrebat care sunt cele mai pline de nutrienti, te grabesti sa raspunzi ca legumele proaspete? Gandeste-te de doua ori inainte!
Teoretic, asta ar fi raspunsul corect. Practic, daca nu ai gradina sau pe cineva care sa-ti furnizeze produse din propria gradina, mai bine te indrepti catre produsele congelate, pe cat posibil. Dupa culegere, cu fiecare zi care trece, produsele proaspete pierd din nutrienti, ajungand in unele cazuri ca numai dupa cateva zile sa aiba jumatate din continutul de vitamine initial.
Or, majoritatea legumelor din supermarketuri si, mai nou, chiar de pe tarabe, sunt culese inca de cand sunt verzi pentru a ajunge coapte la vanzare saptamani mai tarziu. Chiar si produsele din propriile sere si gradini pot sta pe tarabe multe zile inainte sa fie bagate in seama si cumparate ca “abia culese”. In schimb, alimentele destinate congelarii sunt culese in perioada coacerii – cand valorile nutritionale ating apogeul - si ambalate in urmatoarele 24 de ore.
De aceea, uneori acestea din urma sunt mai proaspete si mai pline de nutrienti decat cele luate la intamplare de pe rafturi sau tarabe. Evitati insa vegetalele congelate ce au adaosuri de sare sau zahar. In pungi ar trebui sa fie doar legume.
Legumele conservate se situeaza, fara dubiu, printre cele mai putin proaspete vegetale si, prin urmare, printre cele mai lipsite de vitamine. Procesul de preparare este unul lung, in decursul caruia se pierd nutrienti. In plus, este adaugata o cantitate considerabila de sare, uneori si alti conservanti.</p>
Vote it up
102
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza