Cinci pasi spre schimbare

Drumul spre sanatate si fericire incepe cu deciziile intelepte
 

Cinci pasi spre cinci schimbari mari

 

Provocarea

Stresul excesiv nu doar ca dauneaza organismului, dar iti poate grabi sfarsitul. Un om obisnuit pierde

aproximativ doi ani din viata din cauza stresului, conform unui studiu efectuat in 2012 de Institutul

de Stiinte Clinice Evaluative din Canada. Excesul de adrenalina si cortizol interfereaza cu digestia si cu

somnul si poate duce la depresie si la boli de inima.

 

Schimbarea

Contactul cu alti oameni este o modalitate de a reduce
stresul. Imbratiseaza persoanele iubite, iar daca acestea

sunt prea departe de tine, joaca-te cu un animal de companie sau fa-ti programare la masaj.

S-a dovedit ca o sedinta de masaj de 45 de minute scade nivelul de cortizol

si stimuleaza sistemul imunitar.

 

Provocarea

O dieta echilibrata te ajuta sa tii sub control greutatea si

glicemia, adaugand trei ani buni vietii tale. Dar, din cauza lipsei de timp si a tentatiilor nesanatoase, o astfel de dieta

e mai usor de descris decat de pus in practica.

 

Schimbarea

Rontaie zilnic produse proaspete. Nu te obosi sa numeri caloriile – sunt neglijabile. Iar fibrele tin de foame,

reducand astfel tentatia alimentelor mai bogate in calorii cand vine vremea cinei.

Pentru a asimila o varietate optima de substante nutritive, asigura-te ca in fiecare zi incluzi in dieta,

cel putin un aliment de culoare verde-inchis si unul portocaliu.

Ca beneficiu suplimentar, s-a dovedit ca un minimum de sapte portii de fructe si legume pe zi stimuleaza fericirea.

 

Provocarea

Nu conteaza doar numarul orelor de somn, ci si calitatea acestuia. Somnul iepuresc iti taxeaza treptat sanatatea,

memoria si starea de spirit.

Studii recente au facut conexiunea intre somnul insuficient si aparitia bolii Alzheimer.

 

Schimbarea

Lumina artificiala poate scadea nivelul de melatonina, hormon care ajuta la reglarea somnului. Asa ca evita sa te expui prea mult seara.

Foloseste becuri mai slabe, plafoniere cu lumina mai putin intensa sau chiar lumina lumanarilor,

cu doua ore inainte de a merge culcare. Daca nu te poti abtine sa-ti petreci serile intr-un mediu puternic iluminat,

ia in considerare purtarea unor ochelari care blocheaza lumina de culoare albastra.

 

Provocarea

Durerile acute si suferinta fizica pe perioade lungi de timp sunt inevitabile atunci cand imbatranesti – dar multe pot fi prevenite.

O pozitie corecta ajuta simtitor la prevenireaartritei, oboselii muschilor, durerilor de cap si durerilor

cronice de spate. Dar, daca nu ti-ai facut deja un obiceidin asta, muschii tai neantrenati pot face chiar si din statul

in picioare o corvoada.

 

Schimbarea

Urmeaza exemplul balerinelor si exerseaza zilnic plié,o miscare de baza pentru intarirea musculaturii,

care le ajuta pe artiste sa dobandeasca binecunoscuta postura eleganta.

Stai cu picioarele departate, cu varfurile orientate spreexterior. Apoi indoaie genunchii, aliniindu-i cu talpile,

tinand spatele drept. Opreste-te cand ajungi cu fundulla nivelul genunchilor. Revino la pozitia de pornire si

repeta exercitiul de zece ori.

 

Provocarea

S-ar putea sa dea bine la CV, dar indeplinirea mai multor sarcini odata iti poate strica programul de exercitii fizice si dieta sanatoasa.

Intr-un experiment realizat in 2011,subiectii studiului care au finalizat sarcini care solicitau schimbari bruste ale atentiei.

au avut rezultate mai slabe decat un grup de control,

la un test in care ambelorcategorii li s-au dat sarcini ce solicitau o vointa puternica.

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca a face mai multelucruri in acelasi timp secatuieste functii-cheie,
ce tin de functionarea eficienta a creierului,

privandu-te de forta mentala necesara pentru a ramane concentrat asupra telului tau.

 

Schimbarea

Antidotul multi-tasking-ului este atentia: sa constientizezi ce se intampla in prezent si sa ramai concentrat asupra

activitatii curente, pe care o faci in acel moment. Un exercitiu simplu pentru stimularea concentrarii este

sa asculti cu atentie fiecare persoana cu care vorbesti. Fii atent la cuvintele pe care le rosteste, fara sa permiti

mintii tale sa se gandeasca la altceva. In urma unui studiu din 2012, s-a descoperit ca, dupa efectuarea exercitiilor

de concentrare cu regularitate, timp de opt saptamani,

participantii nu doar ca au fost capabili sa-si indrepte atentia asupra unei anumite sarcini pentru un timp mai indelungat,

dar au fost, de asemenea, mult mai receptivi cand a fost nevoie sa faca mai multe lucruri deodata.

Vote it up
315
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza