Ciabatta cu somon fript

Reteta cu fileuri proaspete de somon marinate si apoi fripte, dupa care sunt servite cu ciabatta calda, salata verde si o maioneza usoara
 
<p>Timp de preparare: 15 minute plus 30 de minute marinarea
Timp de gatit: 10 de minute
Se obtin 4 portii
Fiecare portie contine: 408 kcal, 26 g proteine, 18 g grasimi (din care 3 g grasimi saturate), 36 g carbohidrati (din care 4 g zahar), 2 g fibre

Ingrediente

1 lamaie verde, sucul
3 linguri frunze proaspete de busuioc tocate
4 bucati file de somon, fara piele, circa 85 g fiecare
2 1/2 linguri iaurt cu continut redus de grasimi
2 1/2 linguri maioneza
1/2 lingurita coaja de lamaie verde, rasa fin
4 chifle ciabatta semicoapte,     circa 75 g fiecare
sare si piper
frunze mixte de salata, cum ar fi ruccola, laptuca, spanac tanar si radicchio, pentru servit

Preparare

Se amesteca intr-un vas adanc, nemetalic, sucul de lamaie, 2 linguri busuioc tocat, sare si piper, dupa gust. Se adauga fileurile de somon si se amesteca bine. Se acopera vasul si se lasa la marinat, la rece, 30 de minute.

Intre timp, se amesteca intr-un castronel iaurtul, maioneza, coaja rasa de lamaie si 1 lingura busuioc. Se asezoneaza cu sare si piper, dupa gust. Se acopera si se pastreaza la rece pana cand se foloseste.

Se incalzeste grillul moderat. Se scot fileurile de somon din marinata si se asaza intr-o tava de copt, captusita cu folie de aluminiu. Se ung cu putina marinata, apoi se frig sub grill 4–5 minute pe fiecare parte, sau pana cand sunt bine facute si carnea se desface usor, ungand din nou fileurile cu marinata atunci cand se intorc. Se scot din cuptor si se pastreaza la cald. Dupa ce se gateste pestele, se incalzeste cuptorul la 220°C si se coc chiflele ciabatta 5 minute, sau conform indicatiilor de pe ambalaj, pana cand sunt crocante.

Se despica chiflele in jumatate si se ung partile taiate cu mixtura de maioneza si busuioc. Se asaza un file de somon pe jumatatea inferioara a chiflei, iar deasupra se pun cateva frunze de salata mixta. Se inchid chiflele cu jumatatea lor superioara si se servesc imediat.

Cateva idei
• Folositi si alte tipuri de chifle, cum ar fi chifle albe sau cu seminte.
• Ca sa preparati chifle prajite cu ton si relish de rosii si ghimbir, folositi 4 fripturi de ton, circa 85 g fiecare, si marinati-le intr-un amestec de 2 lingurite rozmarin proaspat tocat marunt, suc de la o portocala si sare si piper. Intre timp, pentru a prepara relish-ul, caliti 1 ceapa mica rosie tocata marunt, 1 catel de usturoi pisat si 1 lingura radacina proaspata de ghimbir, tocata marunt, in1 lingura ulei de masline extravirgin, timp de 8–10 minute, sau pana se moaie ceapa. Luati de pe foc si adaugati 4 rosii prunisoare tocate, 1–3 linguri busuioc proaspat, tocat, si sare si piper. Amestecati bine. Frigeti tonul 3 minute pe fiecare parte, sau pana cand este gatit asa cum va place, apoi serviti-l in chifle graham, cu salata verde si relish.

Avantaje
• Amestecand maioneza cu iaurt degresat nu numai ca se reduce cantitatea totala de grasimi, dar creste si valoarea nutritiva a retetei, in speta prin adausul de calciu, fosfor si vitamine B2 si B12.
• Frunzele de salata, cum ar fi ruccola, sunt o sursa buna de folati si beta-caroten.</p>

Vote it up
202
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza