Cheile sănătății

Recuperarea după o boală depinde și de stilul de viață, nu doar de tratament
 

Articole similare

Diagnosticul documentat, tratamentul potrivit și medicamentele eficiente joacă roluri-cheie în ameliorarea oricărei afecțiuni. Însă oamenii nu sunt niște mașinării, iar procesul de recuperare nu este neapărat unul automat. Forma fizică, forța sistemului dvs. imunitar, precum și puterea propriei voințe reprezintă factori esențiali.

Iată care sunt cele patru aspecte-cheie ale stilului dvs. de viață, ale căror modificări vă pot oferi o stimulare semnificativă a mecanismelor de apărare fizice și mintale care vă ajută să vă recăpătați starea de sănătate:

 

Atitudinea contează

Deși nimeni nu trebuie să susțină că vă puteți vindeca doar prin puterea minții, nu există nici un dubiu că atitudinea mintală joacă un rol important în multe dintre afecțiunile frecvent întâlnite. Un studiu american a analizat fișele a peste 1.000 de pacienți care prezentau simptome ca dureri în piept, dureri de cap, de spate, abdominale și scădere în greutate, și a descoperit că existau cauze fizice în doar 16% din cazuri. Restul aveau „cauze psihosociale“ (fiind corelate cu starea emoțională și contextul social al pacientului). Modul în care faceți față bolii sau traumatismelor poate influența prognosticul.

Legătura dintre atitudine și speranța de viață a fost arătată în multe studii. Unul dintre acestea, efectuat pe 100.000 de femei, publicat în revista Circulation, a arătat că cele mai optimiste persoane au prezentat un risc de deces din orice cauză cu 14% mai mic pe o perioadă de urmărire de 8 ani, comparativ cu cele pesimiste, chiar când erau luați în considerare și alți factori, cum ar fi starea materială sau stilul de viață.

 

Dieta repară

O dietă sănătoasă joacă un rol-cheie în controlul bolilor – de exemplu, se consideră că o treime dintre toate cancerele ar fi cauzate, cel puțin în parte, de nutriția incorectă. Ceea ce mâncați influențează semnificativ și felul în care corpul dvs. face față atunci când este atacat. De exemplu, alimentele care conțin nutrienții potriviți pot stimula funcționarea sistemului imunitar, ajutându-l în lupta împotriva infecțiilor.

 

Exercițiile fortifică

Odihna este importantă în stadiile inițiale ale multor afecțiuni, dar, după ce a trecut perioada critică, reluarea activității reprezintă o parte importantă a procesului de recuperare, ridicându-vă moralul și întărindu-vă mușchii. Nu trebuie să mergeți la sală sau să vă înscrieți la vreun sport; exercițiile libere sunt la fel de bune. Grădinăritul, munca prin gospodărie și plimbatul câinelui vă pot ajuta în gestionarea unei game extrem de largi de probleme de sănătate – depresie, dureri de spate, diabet, boli de inimă și osteoporoză. Ca regulă generală, ținta ar trebui să fie reprezentată de 30 de minute de activități moderate – cele care vă fac să respirați puțin mai greu – timp de cinci zile pe săptămână.

 

Somnul vindecă

Ați observat că sunteți mai vulnerabili la viroze atunci când sunteți obosiți? Cercetările au arătat că avem un risc de răceală cu atât mai mare cu cât dormim mai puțin. Motivul ar putea fi reprezentat de faptul că lipsa somnului afectează sistemul imunitar, compromițând astfel capacitatea organismului de a anihila virușii. Studiile au subliniat corelația dintre somnul insuficient și apariția ulterioară a simptomelor gastrointestinale la femeile care suferă de sindromul de intestin iritabil (SII).

Somnul de calitate este esențial pentru sănătatea cortexului cerebral. Dacă sunteți privați de somn, nu vă simțiți în forma obișnuită, nici din punct de vedere fizic, nici mental. Persoanele care nu dorm suficient resimt mai multe dureri și sunt mai puțin capabile de a-și pune în acțiune strategiile de recuperare.

Sursa: Reader’s Digest – „Recuperare rapidă după orice boală“ 

Vote it up
114
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza