Cele mai eficiente somnifere naturale

Cafeaua, alcoolul si nicotina se evita inainte de culcare, deoarece sunt stimuli ai sistemului nervos, atentioneaza psihoterapeutii.
 

<p>Peste 35 la suta dintre adulti au probleme cu somnul, releva un studiu al oamenilor de stiinta de la Universitatea Rochester din New York. Potrivit acestora, persoanele care sufera de insomnii prezinta un risc de sase ori mai mare de a suferi de depresie. Psihologii insa dau vina pe insomniaci.

Diana Tudose spune ca aceste tulburari apar in lipsa unui program de odihna clar stabilit sau sunt simtome ale unei afectiuni psihice. "Depresiile sau, in cele mai grave cazuri, starile de anxietate generalizata sunt cele mai dese afectiuni care se ascund in spatele unei insomnii", spune expertul Tudose.

Ceaiul de musetel si valeriana creeaza starea de moleseala

Specialistii recomanda cateva trucuri pentru a avea parte de un somn linistitor. Astfel, este indicat sa evitam cofeina, alcoolul si nicotina, deoarece acestea sunt stimuli ai sistemului nervos, iar tot cea ce vom face toata noaptea este sa ne foim de pe o parte pe alta. Mai mult, supraalimentatia, mai ales seara, obiceiul de a manca repede, precum si mancarurile grase, faina alba si alimentele potential alergene sunt alte cauze ce pot afecta un somn odihnitor. In plus, un efect excitant asupra sistemului nervos il au atat condimentele, cat si produsele rafinate din zahar, acestea din urma declansand insomnii prin cresterea concentratiei a zaharului in sange.

Specialistii spun ca cina trebuie sa includa proteine si glucide complexe, pentru ca acestea ne ajuta sa ne relaxam si sa avem un somn linistit. Astfel, lactatele sunt alimente bogate in triptofan, o substanta care ajuta la instalarea starii de somnolenta. In plus, carnea de pasare, bananele, ovazul si mierea sunt si ele alimente care contin triptofan. Este indicat ca inainte de culcare sa mancam doar portii mici, deoarece o masa consistenta ne va umple sistemul digestiv si ne va afecta confortul necesar somnului. In acelasi timp, se recomanda sa bem ceaiuri care au efect de relaxare, precum cel de musetel sau valeriana, plante cu efect sedativ, calmeaza sistemul nervos si echilibreaza starile sufletesti. Alte plante cu efect de calmare sunt levantica, hameiul si talpa gastei.

Evitati somnul de dupa masa

Psihologii spun ca mediul in care se doarme este foarte important pentru un somn odihnitor. Astfel, dormitorul trebuie sa fie racoros, intunecat si linistit. Mai mult, micile detalii care creeaza o atmosfera placuta in camera, ca de exemplu o melodie cu ritm lent ascultata in surdina inainte de a adormi sau decorarea camerei in culori calde pot fi de ajutor.

Specialistii recomanda sa evitam somnul de la pranz, deoarece acesta afecteaza somnul nocturn. Daca oboseala este accentuata, atunci este indicat sa dormim doar 30 de minute, insa niciodata dupa ora 15</p>

Vote it up
234
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza