Cele mai bune metode pentru a scapa de migrene

Migrenele afecteaza o femeie din sase si un barbat din 16
 

Migrenele ne pot scoate complet din functiune. Ele afecteaza o femeie din sase si un barbat din 16. Jumatate dintre suferinzi nu cunosc cauza durerilor de cap care ii chinuie – si, ca urmare, nu au o strategie capabila sa le opreasca din timp. Iata cateva metode preventive:

Evitati factorii declansatori. Anumite alimente, unele medicamente, stresul, schimbarea programului de somn, fumul de tigara si diverse alte lucruri pot determina schimbari ce conduc la aparitia migrenelor. Factorii declansatori difera de la o persoana la alta. Tineti un jurnal, pentru a-i identifica. Notati data cand aveti o migrena, ce ati luat, mancat, baut, simtit si facut in cele 24 de ore dinainte de aparitia durerilor. Dintre medicamentele care provoaca frecvent migrena fac parte unele antidepresive, bronhodilatatoare, contraceptive si pastile pentru slabit. Dintre factorii alimentari mentionam: cofeina (excesul de cofeina sau renuntarea brusca la ea), alcoolul, branzeturile maturate, carnea procesata, glutamatul de sodiu, nucile, lactatele, unele fructe tropicale si majoritatea fructelor uscate (mai putin merele, ciresele, piersicile si perele uscate), cea­pa, painea cu drojdie proaspata si aspartamul.

Intrerupeti cercul vicios. Daca luati analgezice mai des de doua ori pe saptamana, s-ar putea sa aveti probleme. Aceste medicamente determina contrac­tarea vaselor sanguine dilatate, ceea ce reduce du­rerea de cap. Dar, dupa ce efectul trece, vasele sanguine se dilata din nou si e posibil sa apara o noua migrena. Puneti capat cercului vicios renuntand la analgezice. La inceput va fi greu, dar dupa 7–10 zile va veti simti mai bine. 

Reduceti aportul de grasimi. Sca­deres drastica a cantitatii de grasimi consumate poate reduce cu 40% frecventa migrenelor. Aceasta a fost concluzia unui studiu al Univer­sitatii Loma Linda, ce a inclus 54 de suferinzi de migrena. Acestia au adoptat o alimentatie extrem de saraca in grasimi, pe parcursul a opt saptamani (doar 10–15% din aportul caloric zilnic provenea din grasimi). Intensitatea durerilor de cap a scazut cu 66%, iar durata lor cu 70%. De asemenea, participantii au luat cu 72% mai putine medicamente analgezice.

Cercetatorii sunt de parere ca o dieta saraca in grasimi amelioreaza flexibilitatea vaselor sanguine, ajutandu-le sa se dilate si sa se contracte mai usor. Reduceti consumul de grasimi saturate – din carnea grasa, lapte si branzeturi integrale si uleiuri tropicale (de palmier sau nuca de cocos) – si consumati peste gras, ulei de masline sau de rapita, miez de nuca si seminte de in. In unele studii s-a observat ca aceste grasimi benefice au redus frecventa migrenelor.

Vote it up
4
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza