Cei mai buni antioxidanti

Ciocolata neagra, vinul rosu si ceaiul verde sunt in topul celor mai sanatoase delicii
 

<p>

Iata ce ar mai trebui sa faca parte din dieta ta zilnica: 30 g de ciocolata neagra, un pahar cu vin rosu (femeile) sau doua pahare (barbatii), patru cani de ceai verde sau alb.

Combina ciocolata cu citrice. Acidul ascorbic din portocale, lamai, mandarine si alte citrice poate elibera cantitati mai mari de antioxidanti din cacao, afirma cercetatorii de la University of California. Prepara un sos de ciocolata incalzind 400 ml de lapte condensat indulcit, fara grasimi, si 200 g fulgi de ciocolata semidulci, la foc mic, pana cand ciocolata se topeste. Inmoaie in sos felii de mandarine, clementine sau minole dulci-acrisoare. (Se obtin 8 portii de sos.)

Amesteca in parti egale nuci, fructe uscate si fulgi de ciocolata, obtinand o gustare bogata in antioxidanti. Fireste, ia ciocolata neagra – aceasta contine mai multi antioxidanti decat cea cu lapte. Adauga curmale, stafide si prune uscate (sunt fructele uscate care au cel mai ridicat nivel de antioxidanti), precum si nuci, alune, fistic, migdale sau nuci pecan – toate avand virtuti antioxidante. Imparte amestecul in portii de cate 2 linguri, pune-le in pungute care pot fi inchise etans si congeleaza-le. Cand pleci la serviciu, ia o punga in geanta sau in servieta, si vei avea parte de o gustare simpatica si sanatoasa.

Incheie ziua cu o ceasca de cacao. Amesteca 250 ml lapte degresat, o lingura de zahar sau indulcitor fara calorii si o lingura de pulbere de cacao. Incalzeste bine amestecul, adauga putina scortisoara si savureaza-l! Cand cercetatorii olandezi au studiat regimul alimentar si sanatatea a 470 de barbati in varsta, timp de 15 ani, au observat ca un consum ridicat de cacao era asociat cu o tensiune arteriala scazuta si o uluitoare reducere cu 50% a riscului de deces din cauza unei boli de inima.

Trateaza-te cu vin rosu. Profita de concentratiile ridicate de substante ce protejeaza arterele din vinurile Zinfandel, Pinot Noir si Cabernet Sauvignon, ne spun cercetatorii de la University of California din Davis. (Tannat, o varietate de vin rosu popular in sud-vestul Frantei si Uruguay, este foarte bogat in tanin!) Sau cauta un vin care a fost in contact prelungit cu cojile, semintele si tulpinile strugurilor, cu mult tanin. Fireste, cel mai important lucru atunci cand bei vinul pentru beneficiile lui este sa stii cand sa te opresti. Studiile arata ca limita e de un pahar (150 ml), pentru femei, si dublu, pentru barbati.

La mijlocul diminetii si al dupa-amiezii, bea o ceasca de ceai verde, negru, alb sau de iasomie. „Varstnicii sanatosi din Okinawa beau foarte mult ceai de iasomie, bogat in catehine, cu efect antioxidant“, destainuie dr Willcox. Dar nu adauga lapte. Un studiu a relevat ca proteinele din lapte se leaga de unii compusi benefici din ceai, impiedicand absorbtia lor. O alta cercetare, care a urmarit 61.000 de femei, a descoperit ca o ceasca de ceai negru pe zi a redus riscul de cancer ovarian cu 24%.

Incearca ceaiul verde instant. Un plic de ceai verde instant contine 40 mg de antioxidanti – cam jumatate din cantitatea dintr-o cana de ceai proaspat infuzat. Ceaiurile imbuteliate (alege un sortiment dietetic sau fara zahar) contin pana la 55 mg de antioxidanti la o portie.

Bea ceai rece imbuteliat, cu un continut redus de zahar. Si ceaiul rece abunda in antioxidanti. Cauta insa un produs cu putin zahar, sau fara (altfel, poate avea tot atatea calorii cat o cola!).

</p>

Vote it up
139
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza