Ce mancam de fapt

Sanatatea ne e pusa in pericol de alimentele procesate
 
<p>
Multe din alimentele pe care le consumam nu mai sunt in stare naturala. Adesea, pestele e adus din crescatorii, nu din ape naturale, bogate in alge; vitele sunt hranite cu cereale in loc de iarba pasunilor; multor fructe si legume li se inlatura fibrele si nutrientii. Pentru a inrautati situatia si mai mult, li se adauga doze nesanatoase de sare, zahar, grasimi “rele”, astfel obtinandu-se cartofi crocanti, supa la conserva, bauturi din fructe etc. Tehnologia moderna de procesare poate sa faca alimentele mai putin sanatoase prin:
-adaosul de grasimi trans si grasimi saturate, care sunt o amenintare pentru inima
-adaosul de sodiu (sare) care creste tensiunea arteriala
-adaosul de zaharuri, care sporeste nivelul glucozei in sange
-indepartarea fibrelor naturale, a vitaminelor, mineralelor si antioxidantilor
-adaosul de conservanti, arome, coloranti si indulcitori chimici – cum ar fi aspartamul
-includerea de aditivi multi si variati, crescand riscul unor variatii chimice intre ei
-imbogatirea cu vitamine si minerale a anumitor alimente, pur si simplu pentru a justifica lansarea pe piata si promovarea unor produse de calitate nutritionala discutabila

Ce putem face pentru a scapa de grasimile trans:

-alege margarina moale in locul celei tari, in calup, si cauta sortimentele cu cel mai mic continut de grasime trans – indicata ca grasime hidrogenata sau ulei hidrogenat
-la soteuri, foloseste ulei de masline
-ia ca gustare un pumn de alune sau nuci nesarate sau cateva stafide in loc de chipsuri
-cand cumperi totusi alimente procesate, alege sortimente de biscuiti, cereale si deserturi sarace in grasimi
-evita cartofii prajiti la fast-food. Comanda o salata, un cartof copt simplu sau fructe taiate felii

</p>
Vote it up
101
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza