Ce fibre îți pot face rău?

Consumul exagerat de anumite tipuri de fibre îți poate supăra stomacul. Iată în ce fel
 

Ai diaree: fibrele insolubile

Prezente în făina integrală, mălai și tărâțe de porumb, legume cu frunze, broccoli și roșii, fibrele insolubile ajută tranzitul intestinal. Tamara Duker Freuman, dietetician din New York, își sfătuiește pacienții care au diaree să mănânce fibre solubile (vezi mai jos exemple), în locul celor insolubile.

Ești constipat: cele solubile

Acest tip de fibre, prezent în fulgi de ovăz, fasole, mere și mure, ajută la încetinirea digestiei (în contrast cu fibrele insolubile). Asta face ca alimentele respective să fie ideale pentru oamenii cu diaree.

Ești balonat: fructo-oligozaharidele

Acest tip de fibre este un fel de fast-food pentru bacteriile din intestinul gros. Bacteriile le descompun rapid, rezultând astfel gaze și senzația neplăcută de balonare. Alimente bogate în fructan sunt usturoiul, ceapa, pepenele, cajuul și fisticul. Inulina, un aditiv prezent în multe alimente procesate, este prezentă și în fructan.

Ai grijă la alimentele cu adaos de fibre

Dacă medicul ți-a recomandat să mănânci mai multe fibre, ai putea să crezi că trebuie să te îndopi cu alimente cu adaos de fibre. De fapt, orice, de la batoane energizante cu cereale la brânză de vaci, conține fibre procesate care, dacă sunt consumate în cantități mari, te pot balona. (Atenție la ingrediente ca „inulină“ și „extract de rădăcină de cicoare“.)

Vote it up
137
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza