Catalogul alimentelor: Coacazele

Sunt o sursa de vitamina C mai buna decat citricele, calmeaza durerile de gat si combat infectiile stomacale bacteriene
<p>Coacazele negre

Sunt bogate in vitamina C, nutrient vital pentru ameliorarea absorbtiei fierului la vegetarieni. La aceeasi greutate, ele contin de 4 ori mai multa vitamina C decat o portocala. O lingura de 15 g de coacaze contine 30 mg din aceasta vitamina – trei sferturi din doza zilnica recomandata. Vitamina C din coacazele negre este deosebit de stabila, probabil pentru ca ele sunt bogate in quercitina, un puternic antioxidant.

Pielitele coacazelor contin pigmenti numiti antocianozide, care inhiba unele bacterii precum E. coli – o cauza des intalnita a deranjamentelor stomacale. Pielitele uscate si pisate sunt folosite in Scandinavia pentru a trata diareea. Antocianozidele sunt in acelasi timp antiinflamatorii, motiv pentru care o bautura din coacaze calmeaza durerile de gat.

Tonicul din coacaze trebuie baut bine diluat. Chiar si bauturile din comert cu suc de coacaze trebuie diluate si mai mult, fiindca provoaca severe carii dentare.

Coacazele rosii

Sunt o sursa buna de vitamina C, chiar daca nu la fel de buna ca cele negre, si contin potasiu

Desi fac parte din aceeasi familie ca si coacazele negre, foloasele lor nutritive sunt diferite. O portie de 100 g de coacaze rosii crude contine intregul necesar de vitamina C al unui adult, in timp ce aceeasi cantitate de coacaze negre contine de trei ori mai mult.

Prepararea unor tarte din aceste fructe reduce putin nivelul vitaminelor, asa ca cel mai bine ar fi sa se cosume proaspete. Mai contin fier si fibre in cantitati utile.</p>

Vote it up
299
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza