Cat de daunatoare este sarea?

Unii experti sustin ca nu ne face bine, pe altii ii ingrijoreaza febra reducerii consumului de sare
 
<p>
CEEA CE TI S-A SPUS INTOTDEAUNA

Mancam mult prea multa sare. Nu doar chipsurile au foarte multa sare ci si alimente de baza, precum painea. Un om obisnuit consuma circa 3,4 grame de sodiu pe zi, depasind cu mult limita superioara de 2,3 grame recomandata pentru o persoana sanatoasa sau de 1,5 grame, recomandata de Asociatia Americana pentru Inima. Cauza ingrijorarii: prea multa sare poate duce la cresterea tensiunii sangelui, un factor major care mareste riscul dezvoltarii unei boli de inima.

NOUL CURENT

Este timpul sa luam masuri. De exemplu, Departamentul pentru Sanatate al orasului New York a demarat recent o initiativa la nivel national care sa incurajeze reducerea cantitatii de sare din alimentele ambalate si cele servite la restaurant cu 25% in urmatorii cinci ani. 80% din sarea din alimentatia unei persoane obisnuite provine de fapt din aceste surse si nu din solnita. In Romania nu exista deocamdata alte initiative decat avertizarile din pauzele publicitare.

DAR STAI...

Beneficiile reducerii consumului de sare au si o fata surprinzator de intunecata. Cel putin 13 studii au incercat sa clarifice exact ce se intampla atunci cand oamenii consuma ori prea multa, ori prea putina sare. Michael Alderman, doctor epidemiolog, sustine intr-un editorial al Jurnalului Asociatiei Americane a Medicilor ca rezultatele studiilor au fost foarte diferite. Unele rezultate arata ca reducerea consumului de sare protejeaza sanatatea inimii, altele par sa indice ca aceeasi masura poate accentua de fapt problemele cardiace.
Dr. Alderman sustine ca este necesar un studiu aleatoriu, controlat, in care persoanele sa urmeze diferite regimuri alimentare, iar starea lor de sanatate sa fie monitorizata pe parcursul catorva ani la rand. Este singura cale de a obtine un rezultat relevant, dar un astfel de studiu nu s-a facut niciodata.

CE AR TREBUI SA FACI?

Modereaza consumul de alimente procesate si mananca mai multe legume proaspete. Aceste schimbari vor aduce multe beneficii regimului tau alimentar si vor duce la scaderea cantitatii de sodiu pe care o consumi. Daca ai tensiunea ridicata, apeleaza la un medic pentru a o controla cu ajutorul medicamentelor si a unor schimbari in stilul de viata. Daca stai bine cu tensiunea, nu exista niciun motiv pentru care ar trebui sa-ti monitorizezi cu atentie consumul de sare.

</p>
Vote it up
156
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza