Campania RD continua in forta

Reader’s Digest cere infiintarea centrelor nationale de ajutor disponibile 24 de ore pe zi pentru copiii agresati pe internet 
<p>Toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie sa creeze urgent centre nationale de ajutor, dupa modelul britanic, care ofera asistenta imediata, indiferent de ora, copiilor amenintati de pedofili pe internet.

In cadrul campaniei de protejare a copiilor “Buton de Siguranta pe Internet”, Reader’s Digest cere infiintarea centrelor nationale de ajutor disponibile 24 de ore pe zi. Date fiind pericolele la care copiii sunt expusi in mediul online, toate statele membre ale Uniunii Europene ar trebui sa creeze urgent centre nationale de ajutor, dupa modelul britanic, care ofera asistenta imediata, indiferent de ora, copiilor amenintati de pedofili pe internet.

”In mod evident, un astfel de sistem – ca cel care functioneaza deja in Marea Britanie - este imperios necesar”, afirma John Carr, membru marcant  al Aliantei Europene a ONG-urilor pentru Siguranta Online a Copiilor, in numarul din iulie al revistei Reader’s Digest.

In urma cu o luna, Reader’s Digest a lansat o campanie la nivel European, menita sa asigure copiilor posibilitatea de a cere usor si rapid ajutor: un buton standard pentru siguranta online, implementat pe toate programele de acces pe internet si legat direct la centre nationale de ajutor, care sa lucreze cu departamente special pregatite ale politiei.

Un pas important a fost deja facut: Neelie Kroes, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabila cu Agenda Digitala, s-a alaturat cauzei si a lansat un apel catre industria europeana a internetului, pentru a gasi impreuna o solutie de implementare a a unui sistem de raportare a abuzurilor.
 
“Solicit constituirea unei asociatii a directorilor generali ai grupurilor din aceasta industrie, care sa vina cu solutii concrete pana la sfarsitul lunii octombrie”, a spus Kroes.

In Romania, campania beneficiaza de sprijinul asociatiei Salvati Copiii, al portalului Euractiv.ro, dar si a ControlInternet.ro, parteneri in acest proiect.

Intr-un material publicat in numarul de iulie al revistei Reader’s Digest, expertii atrag atentia ca este nevoie sa se faca presiuni puternice in toata Europa, atat la nivel public, cat si politic, pentru implementarea rapida a unui Buton de Siguranta pe Internet, care sa le ofere copiilor acces direct catre un centru national de ajutor.
 
Pentru ca toti europenii sa-si arate sprijinul pentru siguranta copiilor pe internet, Reader’s Digest a realizat un scurt chestionar, disponibil in 13 limbi. Varianta in limba romana poate fi accesata la: http://www.surveymonkey.com/s/LDCF2WN. Chestionarul este conceput astfel incat sa mobilizeze presiunea publica asupra Uniunii Europene, guvernelor si companiilor furnizoare de internet. Reader’s Digest isi propune sa prezinte rezultatele acestui chestionar Comisiei Europene, unor parlamentari din tarile membre si liderilor europeni din industria internetului.

Chestionarul poate fi accesat si printr-un site conceput special pentru campanie: http://www.protectchildrenonthenet.com.  Site-ul ofera si informatii despre o serie de articole care prezinta pericolele la care copiii sunt expusi pe internet. Aceste articole apar in toate cele 21 de editii europene ale revistei Reader’s Digest, publicate in 17 limbi.

De asemenea, exista o pagina de Facebook pe aceasta tema (www.facebook.com/internetsafetybutton), cu varianta in limba romana: http://www.facebook.com/butondesigurantapeinternet, cu scopul de a incuraja implicarea si dezbaterile pe marginea acestui subiect. </p>

Vote it up
672
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza