Calciul: secretul longevitatii

O dieta bogata in aceasta substanta minerala scade riscul de deces cu 25 la suta
<p>Cine ar fi zis ca fantana tineretii vesnice este plina cu…lapte? Aceasta este concluzia surprinzatoare la care s-a ajuns intr-un studiu recent realizat de Institutul Karolinska din Suedia. Cercetatorii au monitorizat timp de un deceniu peste 23.000 de barbati de varsta mijlocie si varstnici si au aflat ca cei care aveau o dieta bogata in calciu, in jur de 2.000 mg pe zi, aveau un risc de deces cu 25 la suta mai mic decat cei care aveau un regim alimentar sarac in aceasta substanta minerala. Se poate ca cei cu o dieta bogata in calciu sa aiba si alte obiceiuri sanatoase, spun cercetatorii, dar se stie ca o cantitate mare de calciu in dieta reduce tensiunea arteriala, colesterolul si glicemia.
Studiul suedez a fost efectuat doar pe barbati, dar Robert P. Heaney, doctor si expert in calciu la Universitatea Creighton din Omaha, SUA, crede ca rezultatele sunt valabile si in cazul femeilor. El recomanda ca adultii sa consume 2.000 mg de calciu pe zi din surse naturale, pentru ca si alti nutrienti prezenti in alimente ii amplifica efectele benefice. In medie, adultii americani consuma doar 700 mg de calciu pe zi, dar doza poate fi marita usor. Consumul de lapte la orice masa poate aduce pana la 300 mg de calciu la un pahar de 250 ml; daca ai alergie la lactoza, consuma iaurt (pana la 450 mg la 230 g de iaurt semidegresat) si branza (410 mg la 115 g de branza) pentru ca sunt mai usor de digerat. </p>
Vote it up
233
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza