Calciul este benefic sau nu?

Studiile arata ca suplimentele pe baza de calciu pot face rau inimii
 

Ai auzit spunandu-se mereu ca suplimentele de calciu sunt foarte bune in special pentru femei, care isi pot pierde pana la 20% din masa osoasa in primii zece ani de la instalarea menopauzei. Acest mineral poate ajuta la prevenirea aparitiei osteoporozei si contribuie la reglarea presiunii sanguine, cu un risc mai scazut de cancer colorectal si cu pierderea mai usoara in greutate.

Ce spun titlurile

Calciul poate fi rau pentru inima, cel putin in situatia in care il obtii din pastile. O analiza recenta a unui studiu realizat pe o perioada de sapte ani ce a cuprins peste 36.000 de femei aflate la post-menopauza a relevat ca suplimentele zilnice (1.000 mg de calciu si 400 u.i. de vitamina D) sporesc riscul de probleme cardiace cu 22%. Cifrele au fost socante si in asociere si cu alte date statistice, sugereaza ca daca 1.000 de persoane incep sa ia suplimente pe baza de calciu, aceste pastile ar putea provoca trei fracturi dar si sase atacuri cardiace sau cerebrale.

Ce e de facut?

Suplimentele pe baza de calciu si-au mai pierdut partial din faima (desi nimeni nu se indoieste de beneficiile alimentelor bogate in calciu). Mai mult, se pare ca oamenii reusesc cu succes sa isi introduca acest mineral in dieta, intr-o masura mai mare decat se credea. “Ca sa ai niste oase puternice si un organism sanatos, fa exercitii cu greutati si mananca o multime de lactate cu un procent scazut de grasimi”, ne sfatuieste cardiologul Nieca Goldberg, autorul lucrarii Ghidul complet al dr. Nieca pentru sanatatea femeilor. Asigura-ti si un aport suficient de vitamina D (ajuta la absorbtia calciului). Conform Aureliei Nattiv, medic si director al Centrului de Osteoporoza de la UCLA: „Cea mai buna modalitate de obtinere a calciului este prin intermediul alimentelor si, in eventualitatea in care au nevoie de suplimente, cele mai multe persoane nu ar trebui sa ia mai mult de 600 mg zilnic”.
 

Vote it up
102
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza