Calciul în dieta noastră

Lucruri pe care e bine să le știți despre calciu
 

O porție de 100 g de broccoli fiert asigură numai a douăzecea parte din necesarul zilnic de calciu al unui adult.

 

Calciul nu poate fi absorbit fără o cantitate suficientă de vitamina D, care este produsă de piele ca reacție la lumina soarelui.

 

Trebuie evitate suplimentele de calciu făcute din dolomită, cochilii de stridii și făină de oase. Ele pot conține o cantitate mare de plumb.

 

Capacitatea organismului de a transforma lumina soarelui în vitamina D scade cu vârsta, așa că este recomandabil să includeți această vitamină în dieta dvs. zilnică. Asta poate să însemne să luați un supliment, cum ar fi unul care conține atât calciu, cât și vitamina D.

 

Organismul dvs. poate absorbi numai o fracțiune din calciul din spanac.

 

Spanacul conține cantități mari de oxalați, care blochează calciul și limitează cantitatea disponibilă organismului. Totuși oxalații nu Împiedică absorbția de calciu din alte alimente consumate în același timp.

 

Dacă aveți peste 65 de ani e bine să cumpărați citrat de calciu. Persoanele mai în vârstă secretă adesea prea puțin suc (acid) gastric pentru a absorbi carbonatul de calciu.

 

Dacă suferiți de tiroidă sau rinichi, întrebați-vă medicul înainte de a lua calciu.

 

Calciul poate interacționa cu unele medicamente, în special cu tetraciclinele.

 

Vote it up
181
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza