Cât de sănătoase sunt nucile?

Sfaturi de nutriție, pentru a obține beneficii maxime de la nuci și alune
 

Surse de energie și proteine, alunele și nucile pot scădea riscul de cancer și boli cardiovasculare. Pe lângă substanțele nutritive de mai jos, sunt și o sursă excelentă de arginină, un aminoacid cardioprotector, și de vitamina B.

Ce conțin?

- acid alfa-linolenic (ALA) Aflat în nuci, acest acid gras omega-3 poate atenua artrita și scădea riscul de infarct și atac cerebral.

- acid ellagic Nucile sunt foarte bogate în acest compus antioxidant, care poate inhiba creșterea celulelor canceroase.

- potasiu Abundent în fistic (28 g asigură 10% din necesarul zilnic), potasiul poate scădea tensiunea arterială și riscul de atac cerebral.

- resveratrol Aflată în arahide, această substanță fitochimică poate preveni cancerul, creșterea colesterolului și atacul cerebral.

- saponine Aceste substanțe anticancerigene impulsionează sistemul imunitar și echilibreaza nivelul glicemiei și al colesterolului.

- steroli vegetali Existenți mai mult în fistic, sterolii vegetali protejează organismul de anumite tipuri de cancer și boli cardiovasculare.

- seleniu Nucile braziliene sunt extraordinar de bogate în acest antioxidant puternic, care ajută la prevenirea cancerului, a unor afecțiuni oculare și a bolilor de inimă. (15 g de nuci braziliene conțin 420 mcg, sau 600% din necesarul zilnic.)

- vitamina E Alunele și nucile sunt unele din cele mai bune surse pentru aceasta vitamină antioxidantă, ce poate preveni bolile cardiovasculare și cataracta. (Migdalele și alunele de pădure au cel mai mult, 34% din necesarul zilnic în 30 g.)

Obținerea beneficiilor maxime

Răciți sau congelați alunele și nucile pentru a preveni râncezirea lor. Pentru a le accentua aroma, puneți-le la cuptor 5-10 minute, sau până încep să miroasă.

Îmbucatura de sănătate

Adesea ocolite pentru conținutul bogat în grasimi și calorii, alunele și nucile au fost reabilitate de cercetători, care le laudă pentru substanțele fitochimice și grăsimile mononesaturate benefice pentru inimă. Studiile arată că, dacă alunele și nucile înlocuiesc grăsimile saturate nesănătoase, nivelul de colesterol se îmbunătățește și dispare riscul îngroșării arterelor.

 

Sursa: Reader's Digest - "Alimente contra boli"

Vote it up
212
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza