Cât de buni sunt carbohidrații?

Ce spun specialiștii despre beneficiile acestor substanțe nutritive
 

Articole similare

Multe persoane reduc consumul de carbohidrați pentru a-și menține greutatea sub control. E o idee bună? Depinde.

Conform specialiștilor, carbohidrații sub formă de băuturi carbogazoase și sucuri de fructe îndulcite, produse de patiserie din comerț, gustări preambalate și dulciuri ridică glicemia și nivelul grăsimilor din sânge (de pildă, pe cel al trigliceridelor), mărind riscul unor boli precum diabet de tip 2, afecțiuni cardiace și chiar unele forme de cancer.

Mai bine cumpărați „carbohidrați buni“ – cereale integrale, precum ovăz, orz sau orez brun, pâine din făină integrală, fructe, legume și leguminoase – pentru a-i oferi organismului dvs. o sumedenie de compuși eficienți în combaterea bolilor. Următoarele strategii vă ajută să înlocuiți carbohidrații rafinați cu produse sănătoase.

• Folosiți pâine și cereale integrale pentru micul dejun.

• Renunțați la cartofi. Cartofii albi și orezul alb măresc glicemia; pe de altă parte, produ­sele integrale, precum orz, quinoa și bulgur mențin glicemia la valoare mică și constantă.

• Mâncați leguminoase la cină de câteva ori pe săptămână. Scurgeți boabele din con­servă pentru a înlătura excesul de sodiu. Apoi adăugați-le în supe, salate, tocănițe, sosul de paste sau folosiți-le drept garnitură, condimentate după dorință.

• Beți apă sau ceai la gheață neîndulcit. Pe lângă faptul că au sute de calorii, băuturile carbogazoase (chiar dacă beți doar una pe zi!) sunt asociate cu un risc mărit de diabet, boli cardiace și kilograme în plus.

 

Sursa: Reader’s Digest - “O viață fără boli” 

Vote it up
101
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza