Când te doare gâtul

Cele mai bune soluţii pentru o afecţiune foarte răspândită
 

MULŢI OAMENI SE PLÂNG de dureri de gât în această epocă digitală, în care ne petrecem tot mai mult timp aplecaţi deasupra calculatorului, tabletei sau telefonului, sau cocoşaţi în fotoliu, în faţa televizorului. Durerea de gât e una din suferinţele cele mai des întâlnite la bătrâneţe, din cauza faptului că ţesuturile şi discurile coloanei suferă de uzură şi rupturi. Presupunând că durerea nu e cauzată de vreun accident sau de vreo boală, iată câteva sfaturi pentru a lupta cu gâtul înţepenit şi dureros.

Modul în care dormi este un bun punct de plecare. Alege o saltea destul de tare şi foloseşte doar atâtea perne cât să îţi ţină capul la acelaşi nivel cu restul corpului – de obicei e de ajuns o singură pernă.

Pentru un somn bun şi care să nu-ţi afecteze gâtul, încearcă să stai pe spate, cu o pernă sub genunchi. Asta îţi va relaxa muşchii spatelui.

Când foloseşti calculatorul, ai grijă ca monitorul să nu fie prea departe de mâini şi de ochi. Laptopurile sunt foarte prost construite din punct de vedere ergonomic: dacă tastatura e la o distanţă potrivită, atunci ecranul e prea aproape iar dacă ecranul e poziţionat corect, atunci tastatura e prea departe, obligându-te să te cocoşezi. Poţi să rezolvi problema dacă pui monitorul pe nişte cărţi sau pe un suport pentru laptop şi ţii aproape de tine tastatura şi mouse-ul.

Sunt indicii că exerciţiile făcute acasă sunt, de multe ori, mai eficiente decât medicamentele pentru înlăturarea pe termen scurt a disconfortului resimţit la nivelul gâtului. E important să consulţi un profesionist pentru a afla care sunt cele mai indicate exerciţii în cazul tău. „Atât modul în care îţi ţii corpul cât şi obiceiurile pe care le ai pot agrava durerea“, explică Benoît Hielard, psihoterapeut francez. „Sunt exerciţii care funcţionează pentru majoritatea oamenilor, dar e important să te asiguri că eşti unul dintre aceşti oameni, ca să nu îţi înrăutăţeşti situaţia.“

Pentru cazurile grave şi cronice, există antiinflamatoare, injecţii cu steroizi şi chiar procedee chirurgicale. Dar nu apela imediat la măsuri extreme, dat fiind că de cele mai multe ori poţi să să-ţi rezolvi problema mult mai simplu.

 

STATISTICĂ: S-a estimat că, în orice moment, aproximativ 39% din totalul populaţiei de peste 65 de ani suferă de gât înţepenit, umflat sau de roşu în gât.

Vote it up
101
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza