Buna dispozitie prin hrana

O alimentatie echilibrata va asigura toate substantele nutritive necesare pentru o buna sanatate mentala
 

Mancati multe cereale integrale. Alimente precum orezul brun, cuscusul din grau intreg, pastele din faina integrala, hrisca, ovazul si alti carbohidrati complecsi ii ofera creierului un aport constant de glucoza – principalul sau combustibil. De aseme­nea, cerealele integrale contin vitamine B, care amelioreaza starea de spirit.

Stimulati secretia de triptofan. Alimentele bogate in carbohidrati inunda creierul cu aminoacidul triptofan, stimuland nivelul de serotonina, un neurotransmitator care imbunatateste starea de spirit.

Luati intotdeauna micul dejun. Asigurati-i creierului dvs. nutrientii si glucoza de care are nevoie pe parcursul diminetii. Mancati oua cu paine integrala prajita si fructe sau un bol de cereale integrale, precum muesli cu fructe.

Mancati proteine la fiecare masa. Proteinele, prezente in carne, peste, linte, fasole sau tofu, furnizeaza caramizile endorfinelor si ale altor neurotransmitatori.

Mancati peste gras. Acizii grasi omega-3 din pestele gras, precum somonul, macroul si sardelele, par sa joace un rol deosebit de important in sanatatea creierului.

Evitati alimentele procesate. Grasimile trans (hidrogenate si partial hidrogenate) care se gasesc in biscuiti, produse de patiserie si unele mancaruri gata preparate, impiedica accesul grasimilor sanatoase la creier. In plus, alimentele procesate sunt bogate in zahar, care provoaca fluctuatii ale nivelului de glucoza din sange, generand un adevarat carusel emotional.

 

Vote it up
12
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza