Biryani de curcan cu raita

Biryani este o masa completa, formata din carne rosie, pasare, peste sau legume cu curry, amestecate cu orez basmati
<p>Timp de preparare: 1 1/4 ore</p>
<p>Timp de gatit: 25 de minute</p>
<p>Se obtin 4 portii</p>
<p>Fiecare portie contine: 518 kcal, 34 g proteine, 13 g grasimi (din care 3 g grasimi saturate), 68 g carbohi-drati (din care 21 g zahar), 3 g fibre</p>
<p>Ingrediente</p>
<p>1 lingura ulei de floarea-soarelui</p>
<p>1 ceapa mare tocata</p>
<p>450 g carne de curcan dezosata, curatata de piele si taiata cubulete</p>
<p>15 g radacina de ghimbir tocata marunt</p>
<p>1 ardei iute mic, curatat de seminte si tocat marunt</p>
<p>semintele de la 10 pastai de cardamom putin zdrobite</p>
<p>1 lingura seminte de chimion macinate</p>
<p>1 lingura seminte de coriandru macinate</p>
<p>6 cuisoare</p>
<p>1 rulou de scortisoara</p>
<p>2 foi de dafin</p>
<p>1/2 lingurita boabe de piper negru pisate</p>
<p>1 cutie rosii tocate, circa 400 g</p>
<p>300 ml bulion de pui, sau dupa nevoie</p>
<p>55 g stafide sultanas</p>
<p>225 g orez basmati spalat</p>
<p>1/2 lingurita curcuma</p>
<p>30 g fulgi migdale prajite</p>
<p>sare</p>
<p>Pentru raita de castraveti:</p>
<p>100 g iaurt gras</p>
<p>100 g iaurt cu continut mic de grasime</p>
<p>1/2 castravete mare tocat grosier si stors de lichid</p>
<p>2 linguri menta proaspata tocata</p>
<p>Preparare</p>
<p>Se incinge uleiul intr-o tigaie mare, se adauga ceapa si se caleste incet 5 minute, sau pana se moaie. Se pune car-nea de curcan si se prajeste la foc potrivit 5 minute, pana se rumeneste uniform.</p>
<p>Se adauga ghimbirul, ardeiul iute, cardamomul, chimionul, coriandrul, cuisoarele, scortisoara, dafinul si boabele de piper. Se gateste 1 minut, amestecand constant ca sa nu se arda condimentele.</p>
<p>Se adauga rosiile, cu suc cu tot, stafidele sultanas si putina sare. Se da in clocot, se reduce flacara, se acopera si se gateste incet 45 de minute.</p>
<p>Intre timp, se incalzeste cuptorul la 160°C. Se pune orezul intr-o oala, se adauga 600 ml apa si curcuma si se da in clocot. Se acopera si se fierbe foarte incet 7 minute, sau pana cand orezul este aproape fraged. Se scurge excesul de apa.</p>
<p>Se asaza straturi curry-ul de curcan si orezul intr-un vas termorezistent. Se acopera si se lasa in cuptor 25 de minute, controland dupa 20 de minute daca este nevoie sa se mai adauge putin bulion (trebuie suficient lichid pentru ca orezul sa fie gatit complet).</p>
<p>Se prepara raita. Se amesteca cele doua feluri de iaurt, castravetele si menta. Se asezoneaza cu putina sare.</p>
<p>Cand biryaniul este gata, se amesteca bine si se presara deasupra fulgi de migdale. Se serveste cu raita.</p>
<p>Cateva idei</p>
<p>Carnea de curcan o puteti prepara dinainte si puteti termina mancarea mai tarziu, fierband orezul si punand totul la cuptor. Sau puteti gati curry-ul fara sa-l acoperiti. Ca sa se evapore din lichid, fierbeti orezul complet, 10–15 minute, si amestecati-le fara sa mai le bagati la cuptor.</p>
<p>Pentru un biryani de boabe combinate, omiteti carnea de curcan si folositi cate 1 cutie naut, fasole rosie pitica si fasole cu ochi-negri, toate de 410 g, scursa si clatita. Gatiti ceapa si ames-tecul de condimente ca in reteta principala, apoi adaugati rosii, 450 ml bulion de legume, stafide sultanas si boabele. Fierbeti incet 15–20 de minute. Asezati straturi alternate cu orez, intr-un vas termorezistent, si bagati la cuptor.</p>
<p>Pentru un biryani de naut cu legume, folositi 2 cutii naut, circa 410 g fiecare, scurs si spalat. Se prepara ca biryaniul de fasole, adaugand cartofi noi, morcovi feliati si florete de conopida impreuna cu nautul.</p>
<p>Avantaje</p>
<p>Curcanul este o buna sursa de multe dintre vitaminele B, incluzand B1, niacina si B12, si de zinc. Zincul este vital pentru o crestere normala, ca si pentru functionarea eficienta a sistemului imunitar.</p>
<p>Iaurtul aduce calciu, proteine si vitamine B. Amestecand cele doua tipuri de iaurt, cu continut diferit de grasimi, se reduce cantitatea lor totala, pastrand totodata textura cremoasa a iaurtului mai gras.</p>
Vote it up
291
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza