Beneficiile fructelor oleaginoase

Fructele oleaginoase luptă împotriva bolilor cardiovasculare
 

Fructele oleaginoase sunt cunoscute ca surse excelente de proteine, fibre și grăsimi esențiale. De asemenea, acestea furnizează organismului nostru o serie de vitamine și minerale precum: A, E, B, zinc, calciu, fosfor, magneziu, cupru și fier. Datorită conținutului în fibre și antioxidanți, fructele oleaginoase au un important rol în prevenirea bolilor cardiovasculare și ale celor asociate înaintării în vârstă.

 

 

Nucile

Conform cercet[rilor, nucile (obi§nuite) v[ ajut[ la men\inerea siluetei, cu condi\ia s[ nu m]nca\i `n exces. Acest lucru se datoreaz[ fibrelor, proteinelor §i gr[similor „bune“ din ele, care m[resc sensibilitatea la insulin[, ceea ce favorizeaz[ sl[birea. Miezul de nuc[ reprezint[ una dintre cele mai bune surse de acizi gra§i omega-3 (în afar[ de pe§te), juc]nd un rol esen\ial în prevenirea bolilor de inim[ §i a diabetului de tip 2. Este bogat §i în vitamina E, un antioxidant care combate cancerul de prostat[ §i pulmonar.

 

Migdalele

Mai multe fructe din familia nucilor (migdale, alune, fistic etc.) în alimenta\ie înseamn[ mai pu\ini centimetri în talie. Într-un studiu realizat de medicii americani, peste 1.200 de adul\i au fost împ[r\i\i în trei grupe. Primul grup a urmat o diet[ mediteraneean[, care implica §i consumul a 30 de grame de nuci zilnic, al doilea a urmat tot o diet[ mediteraneean[, îns[ cu un litru de ulei de m[sline pe s[pt[mân[, iar al treilea a reprezentat grupul de control. Gr[simea abdominal[ s-a redus doar în cazul subiec\ilor din primul grup. La fel ca arahidele sau nucile obi§nuite, migdalele con\in steroli vegetali, despre care s-a demonstrat c[ reduc nivelul colesterolului. Îns[ migdalele ofer[ un beneficiu suplimentar – calciul, care fortific[ oasele.

 

Fisticul

Acesta conține doze importante de vitamine, aportul său de vitamina A fiind cel mai mare în rândul fructelor oleaginoase. Deoarece nu conține grăsimi saturate nocive, scade riscul de dezvoltare a bolilor cardiac. Pe de altă parte este un bun furnizor de grăsimi polinesaturate (sănătoase), care au rol în a ajuta organismal să absoarbă mai bine vitaminele A, D, E și K. De asemenea, fisticul conține acid oleic, care reglează colesterolul total și îl menține în parametrii ideali.

 

Castanele

Dintre toate fructele oleaginoase, castanele au cel mai mic conținut de calorii și grăsimi. În schimb, oferă din plin carbohidrați și fibre, iar în forma lor crudă constituie o sursă importantă de vitamina C.

 

Alunele de pădure

Alunele de pădure au o importantă proprietate și anume acela de reducere a nivelului homocisteinei, un aminoacid asociat cu riscul crescut de boli cardiace și Parkinson. Ele sunt și o sursa de acid folic.

Vote it up
101
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza