Aveti grija de genunchi!

Iata cateva strategii ca sa va mentineti genunchii puternici
 

Genunchii sunt structuri uluitoare, dar imperfecte. Pot suporta de patru ori greutatea dvs. corporala, dar sistemul de oase, ligamente si tendoane functioneaza eficient doar cand muschii din jurul lor sunt puternici si flexibili. Iata cateva strategii ca sa-i mentineti puternici:

Dati jos kilogramele in plus. Un kilogram in minus reduce cu 4 kg presiunea exercitata asupra genunchilor. La o plimbare de 2 km, genunchii dvs. vor suporta o povara cu 3.000 kg mai mica.

Nu fumati. Compusii din fumul de tigara afecteaza procesul de refacere a ligamentelor rupte, inclusiv a celor de la genunchi.

Evitati exercitiile cu impact ridicat. Mersul pe jos, inotul, ciclismul si gimnastica aerobica in apa sunt activitati excelente, care ard calorii si diminueaza durerile de genunchi. Renuntati la orice activitate ce afecteaza genunchii.

Fortificati muschii. Muschii cvadriceps (din partea anterioara a coapsei) si muschii din spatele coapsei absorb socurile si preiau o parte din presiunea exercitata asupra genunchilor. Fortificati si muschii centrali abdominali si pe cei ai spatelui, precum si pe cei ai soldurilor si feselor.

 

Vote it up
63
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza