Autoajutor. Cum calmaţi durerile labei piciorului

Daca va dor talpile pur si simplu fiindca ati batut mult asfaltul, n-aveti nevoie de medic.
 

Uneori, durerea are o cauza evidenta – o batatura, un mont sau o unghie incarnata. Dar daca va dor talpile pur si simplu fiindca ati batut mult asfaltul, n-aveti nevoie de medic. Remediul? Ingrijiti-va picioarele. Iata cum:

1. Imbaiati-va picioarele. Pentru a va inviora si a stimula talpile, umpleti un lighean cu apa rece si altul cu apa fierbinte cat s-o suportati. Asezati-va pe un scaun in fata ligheanelor si puneti-va picioarele in apa rece. Peste 5 minute, treceti-le in apa calda. Repetati. Acest „hidromasaj“ dilata si contracta alternativ vasele sangvine din labele picioarelor, stimuland circulatia sangelui.

2. O alta metoda: umpleti un lighean cu apa fierbinte si adaugati 2 picaturi de ulei de menta, plus cate 4 picaturi de ulei de eucalipt si de rozmarin. Cufundati-va picioarele in apa pentru 10 minute. Daca nu aveti uleiuri esentiale, adaugati in apa o cana cu ceai de menta foarte concentrat.

3. Masati-va talpile. La magazinele cu produse naturiste sau la cele de tehnica medicala se gasesc niste suluri special concepute pentru masarea talpilor. Alternativa este sa rulati talpile goale pe o minge de tenis, o minge de golf sau un facalet, timp de cateva minute. Iata si un truc de la saloanele de relaxare selecte. Cautati cateva pietre netede, cam de marimea palmei. Cufundati-le in apa fierbinte pana cand se incalzesc, apoi asezati-le intr-un lighean din plastic si treceti-va lent talpile peste ele – intai protuberantele, urmate de boltile plantare si de calcaie.

4. Exersati cu labele picioarelor. Imprastiati pe podea cateva creioane si culegeti-le cu degetele de la picioare – exercitiul combate durerile din regiunea talpilor. Sau infasurati o banda groasa de cauciuc in jurul degetelor de la fiecare picior. Desfaceti degetele si mentineti pozitia 5 secunde; repetati de 10 ori. Acest truc inlatura durerile cauzate de incaltamintea stramta.

5. Faceti miscari de intindere. Durerile de calcaie, mai ales cele care apar dimineata, pot fi un simptom al fasceitei plantare, o inflamatie a benzii groase de tesut care leaga osul calcaiului de baza degetelor. Pentru a le combate, intindeti tendonul lui Ahile. Stati la circa 1 metru distanta de un perete. Asezati mainile pe perete si duceti in fata piciorul drept, cu genunchiul indoit. Tineti piciorul stang intins, cu calcaiul pe sol. Ar trebui sa simtiti o usoara extensie in calcai si in bolta plantara. Mentineti pozitia 10 secunde, apoi repetati pe partea cealalta. Daca durerile sunt serioase, mergeti la medic, care va poate recomanda un dispozitiv care sa va mentina laba piciorului flexata in timpul noptii.

 

Vote it up
15
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza