Alimentele reconfortante

Nu trebuie să folosim mâncarea ca tratament împotriva emoțiilor
 

Articole similare

Deseori recurgem la alimente reconfortante atunci când ne confruntăm cu emoții dificile. Unele persoane au o relație complicată cu mâncarea și, în cazuri extreme, pot suferi de tulburări de alimentație.

Dacă aveți obiceiul să mâncați în momente de criză sau nefericire, încercați să găsiți alte metode de a vă remonta. Mergeți la un film sau la o piesă de teatru, făceți-vă programare la coafor, la masaj sau la un tratament corporal – sau orice altceva care vă face plăcere. Aceste lucruri aparent simple vă redau buna dispoziție și stima de sine într-un mod mult mai eficient decât consumul unor alimente de care n-aveți nevoie. Prin faptul că vă oferiți un cadou sau faceți ceva care vă îmbunătățește starea de spirit, vă spuneți dvs. înșivă că sunteți valoros și că meritați lucruri frumoase.

O altă cauză a supraalimentației este plictiseala. Prin urmare, luați decizia de a face ceva activ sau productiv. Atunci când vă simțiți plictisit sau supărat, o plimbare vă calmează emoțiile.

Alte variante ar fi să mergeți cu un prieten la o galerie de artă sau într-un alt loc care vă face plăcere amândurora, ori la cumpărături. Toate acestea sunt moduri mai eficiente de a vă îmbunătăți starea de spirit decât consumul de alimente nesănătoase.

Încercați!

Dacă la mijlocul după-amiezii vă simțiți obosit sau lipsit de energie, rezistați impulsului de a mânca biscuiți, prăjituri sau alte alimente bogate în calorii și sărace în substanțe nutritive. Mai bine delectați-vă cu un amestec de nuci și stafide, cu fructe (proaspete sau uscate) ori bețișoare de legume crude sau chiar cu niște brânză tare.

Sursa: Reader’s Digest – “Calmul înseamnă sănătate” 

Vote it up
188
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza