Alimente-vedeta pe timp de arsita

In zilele toride, organismul are nevoie de hidratare, vitamine si minerale, pentru a preveni aparitia tulburarilor metabolice

 

<p>In perioadele caniculare, mai ales daca acestea sunt prelungite, cei mai multi dintre noi experimenteaza o reducere a apetitului, insotita de stari de moleseala si de epuizare ce pot fi agravate de senzatia de greata si ameteli, spun medicii nutritionisti. Potrivit acestora, in zilele caniculare, se recomanda o dieta bogata in minerale, vitamine si apa, pentru a preveni aparitia tulburarilor metabolice.

Din cauza transpiratiei excesive pe timp de canicula, organismul pierde apa si substante minerale, care, daca nu sunt inlocuite rapid, pot genera o serie intreaga de tulburari metabolice si cardiovasculare, atrag atentia specialistii. De aceea, se recomanda, mai ales pe timp de vara, legume de toate culorile si la orice ora a zilei, indiferent de forma in care sunt pregatite, fara a ne teme de kilogramele in plus, deoarece acestea au un continut scazut de kilocalorii.

Astfel, supele reci sau caldute sunt perfecte pentru aceasta perioada, mai ales daca sunt usor acrisoare, deoarece vor instala imediat o senzatie de racoare la nivelul corpului. Cele mai indicate supe sunt cele de rosii, peste care se va adauga mult leustean.

Pentru ca organismul nu trebuie privat de proteine de origine animala, nici macar in zilele calduroase, nutritionistii recomanda carnea de pasare sau de vita, la gratar sau inabusita, care reprezinta masa ideala de pranz.

Salata verde, rosiile, ardeii, castravetii, ceapa, varza, morcovii sau ridichile ajuta la scaderea temperaturii organismului si sunt o sursa inepuizabila de vitamine si minerale, atat de necesare corpului in zilele toride de vara.

Mai mult, rosiile absorb razele ultraviolete si ajuta la mentinerea tenului neted, reduc riscul bolilor cardiovasculare si scad la jumatate incidenta infarctului, atat de des intalnit in zilele caniculare, sustin nutritionistii.

Ardeii grasi sunt bogati in vitamina C, iar mancate regulat, aceste legume ajuta la intarirea sistemului imunitar.

In ceea ce priveste fructele, specialistii recomanda cat mai mult pepene, rosu sau galben, deoarece contine in proportie de 90 la suta apa. In plus, portocalele, capsunele, ciresele, afinele, zmeura sau ananasul sunt indicate mai ales in zilele caniculare, deoarece contribuie la hidratarea organismului, ofera acestuia vitaminele necesare si usureaza digestia.</p>

Vote it up
290
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza