Alimente si suplimente

Suplimentele ar trebui folosite pentru a sprijini o dieta buna, dar nu pentru a o inlocui.
 
<p>Anumite grupuri de populatie sunt predispuse la carente nutritionale mai mari. Este in special cazul femeilor si mai ales al celor care tin cure de slabire, se arata in cartea “Vitamine, minerale si suplimente”, editata de Reader’s Digest. Iata care sunt categorille care pot beneficia de pe urma vitaminelor si suplimentelor:
1.    cei care tin frecvent cure de slabire – cu toate ca isi maresc de obicei consumul de fructe si legume, mentinand o doza sanatoasa de vitamina C, beta-caroten, magneziu si potasiu – alti micronutrienti sunt afectati nefavorabil. E nevoie de fier, zinc, riboflavina, iod si calciu
2.    Vegetarienii care nu mananca nici un fel de produse animale au mari deficiente si au nevoie de vitamina B12, riboflavina, calciu, vitamina D, fier, zinc si iod
3.    Copiii mofturosi – pentru ei sunt indicate suplimente de multivitamine si minerale
4.    Cei care sufera de stres – creste nevoie de vitamine B, deoarece metabolismul se accelereaza in celule, inclusiv in cele ale sistemului nervos si ale celui imunitar. Cantitatea mare de vitamina C poate ajuta la reducerea sensibilitatii la raceala si gripa. Va va face bine sa mancati fructe si legume bogate in potasiu. Luati suplimente cu vitamine antioxidante daca dieta e saraca si stresul prelungit

Ghid pentru a manca sanatos
-mananca cu placere
-mananca o varietate mare de alimente
-manaca cantitatea corecta pentru a avea o greutate sanatoasa
-mananca alimente bogate in amidon si fibre
-nu manca prea multe grasimi
-nu manca des alimente zaharoase
-asigura-ti o ratie sanatoasa de vitamine si minerale</p>

Vote it up
185
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza