Ce mâncăm când suntem bolnavi

Alimentația corectă ajută la recuperarea mai rapidă după boală  
 

Când sunteți bolnavi, alimentația corectă este foarte importantă, deoarece aceasta vă poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva infecției mai rapid și corpul să treacă peste simptomele care pun un obstacol în calea recuperării.

Iată câteva dintre cele mai bune alimente pe care le puteți consuma atunci când sunteți bolnavi sau dacă aveți febră, gripă, o răceală sau chiar alergii. Ele pot stimula imunitatea sau calma stomacul, ajutându-vă să vă recuperați mai repede.

Supele sunt cel mai bun remediu de casă pentru răceală și gripă. Cu proprietăți anti-inflamatorii, un castron cald de supă de pui vă poate decongestiona căile respiratorii, menținându-vă în același timp hidratați, atunci când sunteți bolnavi. Toate acestea se datorează cisteinei, un aminoacid care se întâlnește în carnea de pui.

Pâine prăjită și biscuiți tip crackers. Dacă aveți probleme cu stomacul și simptome care variază de la vărsături la diaree, biscuiții și pâinea prăjită sunt cu siguranță printre cele mai bune alimente recomandate. Aceste alimente sunt bogate în amidon, merg ușor la stomac și pot ajuta la combaterea indigestiei.

Citricele conțin multă vitamina C care poate ajuta cu siguranță, atunci când aveți de a face cu o răceală sau gripă. Puteți mânca portocale, grapefruit sau lămâi. Flavonoidele se găsesc în pielea albă a citricelor și sunt foarte benefice pentru sistemul imunitar, așa că este mai bine să mâncați fructele întregi, în loc să le stoarceți pentru a le bea sucul.

Banane. Dacă aveți indigestie, atunci bananele sunt unul dintre cele mai bune alimente pe care le puteți consuma. Diareea și vărsăturile pot provoca deshidratare, dar, de asemenea, vă golesc corpul de electroliți. Bananele sunt bogate în potasiu și ușor de digerat; aveți doar grijă ca ele să fie coapte și nu verzi.

Brânză de vaci. Un aliment excelent pentru indigestie și arsuri la stomac este brânza de vaci, care vă oferă proteine ușor de digerat și ajută la recuperare. Este, de asemenea, bogată în calciu. Optați pentru brânza de vaci cu un conținut scăzut de grasime, dacă suferiți de diaree, deoarece sistemul digestiv se va recupera mai repede dacă evitați alimentele grase.

Orez. Fibrele sunt foarte bune pentru digestie, dar nu atunci când aveți stomacul deranjat sau aveți de-a face cu indigestie. Orezul alb este un aliment bun, dacă cele mai multe dintre simptome sunt legate de stomac. Este, de asemenea, recomandat pentru combaterea diareei.

Alimentele picante cu siguranță nu sunt recomandate atunci când aveți probleme de stomac. În schimb, ele pot lupta împotriva simptomelor răcelii și gripei. De la ardei iute și hrean la wasabi, alimentele picante într-adevăr fac minuni ca decongestionante, îmbunătățesc respirația și ameliorează simptome precum nasul înfundat sau migrenele.

Sos de mere. O altă opțiune ideală pentru un stomac deranjat este sosul de mere, care oferă o cantitate mare de nutrienți. Chiar dacă simțiți că nivelurile de energie sunt foarte mici, evitați merele cu un conținut ridicat de zahăr. Sosul neîndulcit este un aliment foarte bun, pentru că e mai ușor de digerat, ceea ce îl face să fie mai eficient pentru recuperare, alături de orez, banane și biscuiți sau pâine prăjită.

Varză. Probabil cel mai bun aliment pentru alergii este varza, ea conținând flavonoide excelente, care ajută la combaterea simptomelor alergiilor. Este un adevărat aliment anti-inflamator, ideal atunci când aveți de-a face cu alergiile.

Ceaiul verde este cu siguranță o băutură care ajută la atenuarea simptomelor de gripă și atunci când vă confruntați cu indigestia. Este util mai ales atunci când aveți o febră cauzată de o infecție, deoarece acesta conține antioxidanți importanți.

Sursa: bewoman.ro

Vote it up
181
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza