Alimente in loc de medicamente

HDL este deseori numit colesterolul bun dar, in realitate, este chiar extraordinar
 
<p>Pentru fiecare punct HDL pe care il adaugi pe “lista”, scazi cu 2-3 procente riscul de a face boli de inima. Medicamentele care inhiba colesterolul rau (LDL) nu sunt neaparat utile in cresterea in celui bun (HDL) dar, din fericire, exista alimente care o fac:
Ciocolata neagra. Intr-un studiu recent, voluntarii care au mancat 100 de grame de ciocolata neagra in fiecare zi (genul cu 70% cacao) si-au crescut cu 9% procentul de HDL. Asta inseamna o gramada de ciocolata (in jur de 550 de calorii!), dar coautorul studiului, Paul A. Gurbel, doctor la spitalul Sinai din Baltimore, spune ca si o cantitate mai mica de ciocolata, respectiv 15 grame, consumata pe o perioada mai mare de timp ar putea avea acelasi efect.
Somonul. Procentul de HDL a crescut cu 4% la adultii care au consumat doua portii de somon (150 grame/portia) pe saptamana, timp de patru saptamani, dupa cum spune un studiu al Universitatii Loma Linda, California. Alti pesti grasi, precum macroul, heringul sau sardinele aduc probabil aceleasi beneficii.
Fructele de padure. Nu trebuie neaparat sa fie proaspete ci din abundenta. HDL a crescut cu 5% atunci cand adultii au mancat zilnic o cana cu fructe de padure congelate timp de opt saptamani.
Ouale. Adultii sanatosi care au mancat un ou/zi timp de 12 saptamani au avut un procent de HDL cu 48% mai mare, dupa cum arata un studiu din Thailanda. Ouale sunt bogate in lecitina, care, dupa cum au aratat studiile pe animale, creste procentul de HDL.</p>
Vote it up
501
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza