Alimente care taie pofta de mancare

Conform nutritionistilor putem vorbi despre doua feluri de foame: foamea fizica si foamea emotionala.
 
<p>Foamea fizica apare atunci cand stomacul transmite un semnal creierului, cand striga insistent dupa hrana de care are nevoie ca sa functioneze normal.

Foamea emotionala, pe fond de stres, deprimare, fericire, plictiseala sau suparare nu transmite semnale sonore, nu are simptome fizice, dar uneori poate fi mai lacoma decat foamea fizica si asa te poti trezi mancand nemasurat dulciuri, friptura sau alte alimente pe care le ai la indemana si pe care, de regula, le consumi ponderat.

Excesul face rau intotdeauna nu numai siluetei, ci si sanatatii. Ar fi de dorit sa se respecte orele de masa, sa nu se ajunga la semnale sonore care sa ne atentioneze ca e ora mesei si, din prea multa foame si nerabdare de a ne-o potoli sa umplem varf farfuria cu mancare si s-o dam gata din cateva lovituri. Sunt situatii cand ochii sunt mai mari decat stomacul si ar trebui sa ne amintim acest lucru ori de cate ori ne punem cate ceva de mancat in farfurie.

Pentru unii, poate parea incredibil, dar exista alimente care efectiv, taie pofta de mancare. Oul este un aliment satios si echilibrat din punct de vedere nutritiv. Fiert tare, ca pentru salata, nu este nici prea placut si nici gustos, mai curand innecacios dar, cu putina branza si o felie de paine potoleste foamea pentru cateva ore.

Banana este un fruct consistent si bogat in glucide. Taie repede senzatia de foame deoarece scade glicemia din sange. Una, doua banane dimineata, pot tine loc de mic dejun. Dupa orele de antrenamet, sportivilor li se dau banane pentru refacerea stocului de potasiu. Una, doua banane sunt indicate si dupa un efort intelectual de mai lunga durata.

Un grepfruit sau un pahar de suc de citrice preparat in casa poate de asemenea amana foamea chiar si cu doua, trei ore prin aportul de vitamine si minerale pe care-l aduc organismului.

Iaurtul potoleste imediat senzatia de foame deoarece este deosebit de hranitor. Datorita enzimelor si fermentilor pe care-i contine, substantele nutritive din iaurt sunt imediat absorbite de organism. Ca sa fiti siguri pe ceea ce mancati, preparati-va iaurtul in casa. Este cel mai bun si cel mai sanatos.

Mancarea de orez potoleste, de asemenea, foamea exagerata. Orezul este bogat in fibre, se umfla si la fiert, dar si in stomac si regleaza senzatia de foame. Se recomanda un pahar de apa inainte de masa si unul dupa, de fiecare data cand se mananca orez.

Daca exista vointa si dorinta de a arata bine, foamea poate fi potolita si tinuta in frau, dar asta solicita foarte multa atentie si consecventa.</p>

Vote it up
387
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza