Alimente care protejeaza arterele

Rezultatele catorva studii demonstreaza ce hrana te protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare
 

<p>

Exista cinci alimente foarte bune pentru sanatatea ta. Iata cum te ajuta:

• reduc riscul de ateroscleroza;

• scad nivelul colesterolului;

• micsoreaza tensiunea arteriala;

• neutralizeaza radicalii liberi;

• calmeaza inflamatia cronica;

• reduc riscul sindromului metabolic, mentinand glicemia scazuta si constanta;

• asigura ritmicitatea batailor inimii.

1. Migdale prajite, cu coaja. Un singur pumn de migdale contine cantitatea uluitoare de 9 g de grasimi mononesaturate, care scad colesterolul „rau”, LDL, si maresc nivelul celui „bun”, HDL. Simplul fapt de a alege migdale in loc de o gogoasa, de chipsuri sau de covrigei sarati la cele doua gustari zilnice poate reduce nivelul colesterolului „rau” cu aproape 10%. Vitamina E naturala din miezul de migdala impreuna cu flavonoidele din coaja opresc proliferarea placii care ingroasa peretii arterelor.

2. Avocado. Intr-un studiu intreprins la Instituto Mexicano del Seguro Social, femeile si barbatii care mancasera un avocado pe zi, timp de o saptamana, isi redusesera colesterolul total cu 17%. Iata si detaliile uimitoare: nivelurile de colesterol LDL si trigliceride scazusera, pe cand HDL, colesterolul „bun”, sporise – probabil datorita cantitatilor mari de grasimi mononesaturate benefice din avocado. Acest fruct e bogat si in beta-sitosterol, alt compus ce reduce colesterolemia.

3. Rosii – proaspete, uscate la soare sau sub forma de sos. Minimum sapte portii de rosii pe saptamana reduc riscul bolilor cardiovasculare cu 30%, conform unui studiu recent asupra a peste 35.000 de femei, realizat de medicii de la Brigham Hospital din Boston. Factorul benefic? Poate fi vorba despre antioxidantul licopen sau despre nivelurile ridicate de vitamina C, potasiu si fibre. Gatirea tomatelor cel putin 30 de minute mareste nivelul de licopen care poate fi absorbit de organism. Iar un sfert de cana de rosii uscate la soare contine mai mult potasiu – mineral ce reduce tensiunea arteriala – decat o banana de dimensiune medie.

4. Somon conservat. Printre varietatile de peste bogat in acizi grasi omega-3, somonul este rege: o portie contine aproximativ 1,8 g de acid eicosapentaenoic (EPA) si acid docosahexaenoic (DHA) – niste grasimi omega-3 importante, care diminueaza riscul aritmiilor mortale, micsoreaza nivelul colesterolului „rau”, LDL, calmeaza inflamatiile si pot chiar inhiba ateroscleroza si formarea cheagurilor de sange.

5. Fulgi de ovaz. Betaglucanul, fibra solubila din ovaz, actioneaza ca un burete, captand acizii biliari din intestine, bogati in colesterol, si eliminandu-i din orga- nism. Rezultatul: un nivel scazut de colesterol „rau”, ca urmare a scaderii cantitatii de colesterol absorbit in fluxul sangvin. Un bol mare cu fulgi de ovaz pe zi (circa o cana si jumatate) poate reduce colesterolul cu 2-3% – dupa cum se arata intr-un studiu publicat recent in Journal of the American Medical Association.

</p>

Vote it up
149
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza