Alimente care ne mențin în formă

De ce sunt cerealele atât de bune pentru sănătate
 

Cerealele integrale, precum grâul, secara, orzul, ovăzul, porumbul și meiul nerafinat, sunt deosebit de benefice pentru sănătate. Aceste alimente vă ajută să țineți la distanță bolile cardiace, diabetul zaharat, cancerul și alte boli cronice. Cerealele integrale contribuie la prevenirea constipației și la menținerea echilibrului florei bacteriene din intestine. Iată numai câteva dintre aceste beneficii:

Protejează împotriva bolilor de inimă.

Orezul brun cu bobul întreg, având o ușoară aromă de nuci, ne este de mare ajutor în ceea ce privește sănătatea. Cercetătorii americani au demonstrat că un extract din orezul brun poate acționa împotriva unei proteine numite angiotensină – un cunoscut declanșator al hipertensiunii arteriale și al rigidizării arterelor, factori de risc majori ai bolilor de inimă. Orezul brun este totodată o sursă bună de fibre și constituie un adaos sănătos la o dietă echilibrată. Prin urmare, alegeți orezul brun în locul celui alb.

 

Combat cancerul de colon. Îndelungata controversă despre capacitatea alimentelor bogate în fibre de a preveni cancerul de colon pare să-și fi găsit rezolvarea. În urma unui studiu major la care au participat aproape două milioane de oameni, cercetătorii au arătat că un aport îmbelșugat de cereale integrale – mai ales orez și ovăz – oferă protecție împotriva acestui tip de cancer..

 

Țin în frâu glicemia. Consumând multe fibre vă puteți ține mai bine în frâu glicemia. ±i inima are de câștigat, iar senzația de sațietate vă va ajuta să slăbiți. Fructele, legumele, cerealele integrale, alunele, nucile și semințele sunt bogate `n fibre.

 

 

Combat depresia. Înlocuirea alimentelor pe care le digerați rapid, precum cartofii sau pastele albe, cu cele care sunt absorbite mai încet poate avea un efect profund asupra stării de spirit. Digestia rapidă determină fluctuații ale nivelului glucozei din sânge, care pot induce oscilații ale stării de spirit. Evitați aceste fluctuații aleg]nd alimente care eliberează energie în mod lent. Această abordare se numește dietă cu IG (indice glicemic) scăzut. Alegerile bune sunt cerealele integrale, precum orezul brun și legumele care eliberează carbohidrații în mod lent.

 

Ajută memoria. Nu săriți peste micul dejun. Un studiu canadian asupra unui grup de bărbați și femei sănătoase cu vârste între 61 și 79 de ani a demonstrat că subiecții au obținut rezultate mai bune la testele de memorie dacă nu săreau peste micul dejun. Un alt studiu a comparat efectele benefice pe care le au diferitele tipuri de mic dejun asupra memoriei. O masă pe bază de amidon din cartofi sau orz a avut rezultate mai bune la testele de memorie de scurtă și de lungă durată, decât o băutură de lămâie bogată în glucoză. Zaharurile din mâncărurile cu carbohidrați cresc nivelul din sânge al combustibilului principal al creierului – glucoza. Iată câteva idei pentru un mic dejun care să vă asigure o memorie perfectă:

★ Un bol cu terci de ovăz sau cereale cu afine uscate și alune feliate

★ O chiflă din cereale integrale cu felii de roșii și castraveți, apoi fructe de pădure

★ O felie toast din grâu integral prăjită, cu unt de alune, o banană sau un iaurt fără grăsimi presărat cu ovăz, nuci, fructe uscate.

 

• Evitați cerealele dulci. Multe cereale pentru micul dejun abundă în zahăr. Alegeți un sortiment care conține sub 8 gr de zahăr per porție sau, preferabil, care nu conține zahăr deloc. Îndulciți cerealele cu fructe mărunțite.

 

• Evitați cerealele sărate. Peste o treime (35%) din cantitatea de sare consumată provine din cereale și produsele din cereale (inclusiv pâinea). Luați pâine cu mai puțin de 1,1 gr de sare la 100 gr de produs sau mai puțin de 0,4 gr de sare per felie. Alegeți cereale pentru micul dejun în care nu s-a adăugat sare, de pildă mâncați terci de fulgi de ovăz, cereale pe bază de grâu expandat și amestecuri de cereale (muesli) fără sare.

 

• Studiile arată că persoanele care măn]ncă zilnic cereale la micul dejun au un risc mult mai mic de a suferi de obezitate și diabet. În plus, ele consumă mai multe fibre și calciu – și mai puține grăsimi – decât cele care mănâncă alte alimente dimineața.

 

Păstrează frumusețea. Cerealele conțin cantități mari de amidon și vitamine, mai ales din grupa B. De aceea acestea sunt foarte importante și în menținerea tinereții și frumuseții. Cu o serie de cereale putem realiza măști pentru îngrijirea tenului. Iată câteva variante interesante:

Pentru un ten seboreic: 100 gr tărâțe de grâu cernute, o lingură amidon de porumb, o jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu, puțin borax. Amestecul se păstreaza închis ermetic pentru a fi ferit de umezeală. Se curață cu infuzie de mușetel calduță. 

Pentru ten gras și cu porii dilatați: o lingură de tărâțe de grâu, o lingură de suc de fragi, un albuș de ou proaspăt bătut spumă. După amestecare, pasta se aplică pe față și se menține 15-20 minute. Apoi se clateste fața cu apă calduță.

Pentru un ten pătat: o lingură de tărâțe de grâu, o bucațică cât o jumătate de nucă de drojdie de bere și zeamă de lămâie. Pasta obținută se întinde pe obraz și se menține 10-15 minute. Se curăță cu apă călduță.

Pentru ten congestionat și obosit: două linguri amidon din porumb, o lingură smântână, infuzie de mușetel. Pasta se aplică pe față și se menține 15 minute. Fața se spală apoi cu infuzie de mușetel.

 

Vote it up
144
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza