Alimente care dau dependență

Câteva sfaturi pentru a evita produse nocive
 

În ultimele decenii, fabricanții de alimente au descoperit că oamenii au o dorință nepotolită de zahăr și sare, așa că au introdus în produsele lor cantități incredibile din acestea.

 

Azi, un borcan cu sos de roșii poate conține mai mult zahăr la o porție decât înghețata de vanilie, iar unele cereale pentru micul dejun au mai multă sare decât chipsurile. Acest asalt pe scară largă asupra papilelor gustative are un efect secundar foarte periculos. Mâncăm ceva extrem de dulce, după aceea vrem să compensăm cu ceva sărat, apoi ni se pare că s-ar potrivi ceva cu puțin zahăr...

 

Mai există un motiv pentru care producătorii folosesc cantități imense de zahăr și sare: când, într-un produs, aceste substanțe ajung la un anumit nivel, combinația declanșează niște senzori ai satisfacției din creier similari cu cei care se activează în cazul toxicomanilor, după ce își iau drogul. În acest fel, fabricanții ne fac dependenți de produsele lor.

Soluția? Reantrenați-vă papilele gustative să simtă și să se bucure din nou de gusturi mai subtile.

 

Adăugați zahăr și sare la masă

Cumpărați variantele neîndulcite și fără sare ale alimentelor preferate, apoi adăugați-le dvs. ce credeți că le lipsește, reducând treptat cantitățile. Avantaj: cum sarea sau zahărul vor fi la suprafața alimentului, acestea vor ajunge imediat în contact cu limba, informându-vă creierul că ați obținut gustul dorit.

 

Savurați o porție mică

Ajustați aportul de zahăr consumându-l în doze moderate. În loc să mâncați o ciocolată întreagă, cumpărați o tabletă de o singură porție, ambalată separat. În loc să devorați o brioșă întreagă, tăiați o jumătate și savurați pe îndelete fiecare îmbucătură.

 

Citiți primele trei ingrediente

Dacă unul dintre ele e zahărul (sau suc de trestie de zahăr, miere, orice fel de sirop sau un ingredient ca dextroză ori fructoză), este posibil ca produsul să fie extrem de dulce. Mai bine renunțați la el. Acest lucru se aplică mai ales în cazul alimentelor care n-ar trebui să fie dulci: sos pentru salate, sos de roșii, supă, unt de arahide. Și unele produse sănătoase, ca iaurtul, fulgii de ovăz și diferite creme, pot conține mult zahăr.

 

Ronțăiți nuci sau semințe

Datorită conținutului de grăsimi și proteine, fructele din familia nuciferelor mențin senzația de sațietate până la următoarea masă. Iar grăsimile din ele sunt benefice pentru inimă. În plus, gestul de a descoji fisticul, arahidele sau semințele de floarea-soarelui prelungește intervalul de timp în care le m]ncați. Astfel, creierul dvs. va avea răgazul să înregistreze caloriile ingerate.

 

Luați gustări fără zahăr și sare

Un bol cu fructe zemoase vă poate satisface pofta de dulce la fel de bine ca bomboanele. Aveți poftă de sare? Mâncați niște tulpini de țelină cu unt de ara­hide; puteți prepara câteva dimineața, urm]nd să le luați la serviciu. Cu cât gustul este mai puțin accentuat, cu atât e mai improbabil să căutați apoi senzația opusă.

 

 

Evitați produsele fast-food

Dacă de obicei masa dvs. de prânz constă din produse fast-food și o băutură carbogazoasă, începeți prin a înlocui băutura cu apă. Chiar dacă beți cola dietetică, înlocuiți-o cu apă plată sau minerală, întruc]t conținutul enorm de îndulcitori al băuturilor dietetice declanșează poftele nesănătoase. După ce ați trecut la apă, luați o salată în locul cartofilor prăjiți. În curând, produsele fast-food își vor pierde mult din savoare.

 

Vote it up
76
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza