Alege exercitiile potrivite

Conform unor studii, fiecare tip de miscare ajuta in rezolvarea unor probleme de sanatate
 

<p>

In functie de scopul propus e bine sa stii care activitate fizica te poate ajuta cel mai mult. Citeste mai jos si axeaza-te pe ceea ce te intereseaza.

Pentru slabit:

•    Mergi pe jos, incet, dar pe distante mai lungi. Un studiu de la Colorado University din Boulder a descoperit ca persoanele obeze care merg pe jos 1,5-2 km in pas lejer ard mai multe calorii decat daca parcurg aceeasi distanta in ritmul lor obisnuit. Bonus: un ritm lent inseamna mai putin stres pentru genunchi. O alta metoda este sa iti faci exercitiile pentru sistemul cardiovascular inainte de micul dejun, obligand astfel organismul sa apeleze la rezervele de grasime.

Pentru prevenirea diabetului:

•    Efectueaza mai multe exercitii de forta. Cresterea masei musculare sporeste capacitatea celulelor de a absorbi glucoza, ceea ce reduce rezistenta la insulina si riscul diabetului.

Pentru prevenirea cazaturilor:

•    Fa cate 10 minute de exercitii pentru imbunatatirea echilibrului, de cel putin 4 ori pe saptamana.

Pentru prevenirea bolilor de inima:

•    Participa la o activitate de rezistenta de cateva ori pe saptamana, timp de minimum 30 de minute.

Pentru prevenirea osteoporozei:

•    Efectueaza antrenamente care te obliga sa infrunti gravitatia. Pot fi exercitii de rezistenta sau de forta, precum mers pe jos, alergat, dans, urcatul scarilor, ridicarea de greutati, calisthenics. Si nu uita de gradinarit! Un studiu efectuat pe un grup de 3.310 femei de peste 50 de ani a relevat ca gradinaritul se afla pe locul doi, dupa antrenamentul cu gantere, in ceea ce priveste reducerea riscului de osteoporoza.

Pentru a scapa de durerile de spate:

•    Alege un program care se concentreaza asupra structurii centrale a corpului: Pilates, yoga, tai chi. Astfel de tehnici intind si fortifica toti muschii trunchiului, inclusiv ai abdomenului, spatelui si umerilor, reducand durerile din zona lombara.

</p>

Vote it up
157
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza