Ai grijă de articulații!

5 soluții naturale pentru a preveni problemele ce ne-ar putea afecta mobilitatea
 

Prin flexibilitatea și mobilitatea pe care le oferă organismului nostru, articulațiile trebuie protejate și fortificate încă din tinerețe, pentru a preveni diversele afecțiuni care pot apărea și care ar împiedica desfășurarea unei vieți normale.

Statisticile arată că incidența bolilor articulare este în continuă creștere și există peste 200 de boli care ne pot afecta articulațiile. Vestea bună este că, prin exercițiu fizic, dietă sănatoasă, miscare și postură corectă, putem preveni și chiar stopa multe dintre aceste afecțiuni.

1. Mișcare, mișcare, mișcare.
 Mișcarea este esențială pentru sănătatea articulațiilor. Cu cât faceți mai multă mișcare, cu atât articulațiile vor fi mai mobile. Exercițiul fizic ajută și la întărirea sistemului muscular, care, la rândul lui, ajută la menținerea stabilității încheieturilor. Sunt recomandate activitățile fizice care întăresc mușchii fără a afecta cartilajele, precum: pilates, yoga, înot. Când vine vorba despre activități precum jogging-ul, tenisul sau schiatul, care pun multă presiune asupra articulațiilor, trebuie să evitam să le realizăm pe suprafețe tari sau denivelate (sau trebuie să folosim echipament de protecție adecvat). Dacă practicăm un sport sau mergem la sală, trebuie să știm că încălzirea este elementară pentru lubrifierea articulațiilor și asigurarea unei elasticități optime a ligamentelor și tendoanelor. O încălzire bună poate să ia 10-15 minute. Evitați să folosiți greutăți prea mari sau să repetați anumite exerciții de mai multe ori, fără pauză.

2. Postură corectă, în special la birou.
 Menținând o postură corectă a corpului, mușchii și sistemul osos colaborează pentru a exercita cât mai puțină presiune asupra articulațiilor, împiedicând oasele să creeze fricțiune între ele, și prevenind astfel simptomele artritei. O atenție deosebită trebuie acordată poziției corpului atunci când ridicăm sau cărăm ceva. Spre exemplu, rucsacul trebuie cărat pe ambii umeri, și nu doar pe unul, astfel încât greutatea lui să fie distribuită în mod egal asupra articulațiilor. Atunci când ridicați un obiect greu, folosiți muschii principali ai corpului, flexând genunchii mai degrabă decât încordând doar mușchii spatelui. Iar atunci când lucrați la birou, este important ca trunchiul să fie într-o poziție în care nu este nevoie să vă aplecați pentru a tasta sau a scrie pe suprafața de lucru. Antebrațele și coatele trebuie sprijinite în mod confortabil, iar genunchii trebuie să stea ușor ridicați în raport cu coapsele.

3. Nu uitați de relaxare!
 Nu uitati să vă relaxați din când în când. O baie fierbinte relaxează musculatura și încheieturile, așadar recomandăm să faceți din asta un ritual săptămânal. Recomandate sunt băile cu plante, băile cu parafină sau cu sare de Bazna și, din când în când, o vacanță într-o stațiune balneară. Masajul de relaxare este un alt tip de răsfăț cu adevărat benefic pentru sănătatea articulațiilor, întrucât reduce nivelul de disconfort, relaxează musculatura și crește vigoarea organismului.

4. Alimentația - suntem ceea ce mâncăm.
 Vitaminele din grupul B ajută la reducerea inflamației și durerii articulare. Se recomandă: alimentele precum tofu, semințe de floarea-soarelui, ouă, soia, grâu încolțit, cereal integrale, linte, alune, banane, năut. Trebuie evitată cafeaua, întrucât aceasta slăbește densitatea osoasă, dar și pe cea articulară, și fumatul, care predispune la artrita reumatoidă.

5. Rolul suplimentelor alimentare într-o lume modernă.
 Pentru că stilul de viață modern le face atât de necesare… De cele mai multe ori, simpla ingerare a alimentelor nu poate să asigure necesarul de nutrienți pe care dorim să îi aducem în organism, de aceea trebuie să căutăm o sursă alternativă de asigurare a lor. Suplimentele alimentare sunt extrem de eficiente atunci când se urmărește o concentrație mai mare de substanțe nutritive în diverse scopuri, în cazul de față pentru ameliorarea sau prevenirea problemelor articulare.

Sursa: sfatulmedicului.ro

Vote it up
202
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza