Marcile in care avem incredere in 2010

Ce companii si ce marci au castigat increderea romanilor in acest an? Dar pe cea a celorlalti europeni?
 

<p>Revista Reader’s Digest raspunde la aceste intrebari si la multe altele prin Trusted Brands 2010, cel mai importantant studiu de piata realizat asupra consumatorului in Europa. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a zecea editie, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.

Trusted Brands 2010 s-a desfasurat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Respondentii nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica" si "Intelegerea nevoilor clientilor".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada august - octombrie 2009, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 16 tari euopene. In aceasta perioada, in Europa s-au trimis 218.618 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.

Si in acest an, rezultatele Trusted Brands din Romania au evidentiat schimbari la nivel de perceptie si incredere fata de anii precedenti. La categoriile: Banca, Automobile, Camera foto sau Companie de asigurari s-au schimbat liderii, in timp ce la alte categorii (Electrocasnice, Benzinarii, Cosmetice), ocupantii locului intai si-au intarit pozitia prin procente mai mari, comparativ cu anii trecuti. Una din marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.
In ceea ce priveste institutiile, studiul a relevat ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in timp ce in altele se mentine printre cele mai mari din Europa. Increderea in Politie si Justitie ramane in continuare foarte mica fata de media europeana (35% si, respectiv, 22% fata de – 59% si, respectiv, 40%). In schimb, increderea in casatorie este cea mai mare in tara noastra, cu un procent de 79% fata de 68% cat este media in cele 16 tari participante la studiul Trusted Brands.

La categoria Profesii, pilotii i-au detronat pentru intaia oara pe pompieri: romanii au votat 90% pentru piloti, 89% pentru pompieri si 84% pentru farmacisti – cele trei profesii care s-au situat pe podium si in 2009. Ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas aceleasi fata de anul trecut.  Astfel, romanii au acordat votul lor negativ politicienilor (94%), vanzatorilor de masini (78%) si jucatorilor de fotbal (73%). Mai mult, la toate aceste trei categorii neincrederea populatiei a crescut comparativ cu anul trecut.
Bogdan Vasile, Country Manager Reader’s Digest Romania: “Remarcabil mi s-a parut faptul ca si in acest an publicitatea a castigat in Romania cel mai bun loc din Europa. Astfel, 27% din romani declara ca au incredere in publicitate, fata de numai 13%, cat este media europeana”.

“De un deceniu incoace, Trusted Brands isi propune si reuseste sa afle marcile in care europenii au incredere si care sunt criteriile acestora in decizia de a investi cu incredere o anume companie sau produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri vor avea ocazia – la fel ca cei peste 10 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brand, in campaniile publicitare, pe site-uri, in spoturi radio sau TV, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Ceea ce ma face deosebit de bucuros este sa observ cum branduri de renume, precum Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Borsec, Philips au ales sa isi afiseze cu mandrie emblema Trusted Brand in campaniile lor publicitare”, a mai declarat Bogdan Vasile, Country Manager Reader’s Digest.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com .</p>

Vote it up
351
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza