Vita cu sos de stridii

La stir-fry se pot amesteca diverse tipuri de carne, vegetale si boabe intr-o singura masa: aici, felii subtiri de carne frageda de vita, orez prajit cu ou, ardeii grasi si broccoli.
 


Ingrediente:

2 linguri ulei de floarea-soarelui, 300 g pulpa de vita curatata de grasime si
feliata subtire, perpendicular pe fibra, 1 catel de usturoi feliat subtire, 2,5
cm bucata de ghimbir proaspat, taiat fasiute subtiri, 2 cepe rosii taiate
feliute, 1 ardei gras mare si rosu curatat de seminte si taiat bucati, 200 g
florete mici de broccoli, 6 linguri sos de stridii, frunze proaspete de
coriandru pentru ornat; pentru orezul prajit cu ou: 225 g orez cu bob lung, 1
lingura ulei de floarea-soarelui, 4 cepe verzi taiate bucatele pe diagonala,
100 g mazare fina congelata, 2 oua batute, 1 lingura sos de soia light.


Preparare:

Mai intai se fierbe orezul intr-o oala cu apa clocotita, timp de 10-12 minute,
sau conform indicatiilor de pe ambalaj, pana se face fraged. Se scurge, se
readuce in oala, se acopera si se pastreaza cald. Se incinge un wok sau o tigaie
mare, se pune 1 lingura de ulei, intins uniform. Se adauga carnea, usturoiul si
ghim­birul si se prajesc la foc iute, ames­te­cand frecvent, timp de 2 minute,
sau pana cand carnea s-a rumenit uniform. Se scoate mixtura din wok cu o
spumiera si se pune deoparte. Se incinge ultima lingura de ulei in wok, se
adauga apoi ceapa rosie, ardeiul gras si broccoli. Se prajesc la foc iute,
amestecand frecvent, timp de 2 minute, sau pana ce ceapa incepe sa se coloreze.
Se readuce in wok carnea de vita, cu sucul sau cu tot, apoi se adauga sosul de
stridii si se fierbe 1 minut. Cat timp se fac carnea si legumele, se incinge
uleiul pentru prepararea orezului in alt wok si se adauga ceapa verde si
mazarea. Se prajesc 1 minut la foc iute, amestecand frecvent, apoi se toarna
oul batut si sosul de soia si se continua amestecarea pana ce oul ince­pe sa se
transforme in jumari. Se adauga imediat orezul si se amesteca bine, apoi se
lasa sa se prajeasca, la foc mediu, 1 minut. Se pune orezul in boluri, deasupra
sa se asaza mixtura de carne si se orneaza cu frunze de coriandru. Se serveste
imediat.


Timp de
preparare si gatit:

45 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 534 kcal; 31 g proteine; 16 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 70 g carbohidrati (din care 12 g zahar); 6 g fibre.

Avantaje:

- Ouale sunt o sursa excelenta de numeroase substante
nutritive, incluzand proteine si fier.

- Broccoli este plin de vitamine. Este o sursa foarte
bogata de beta-caroten si vitamina C. Contine de asemenea si cantitati
semnificative de vitamine B si folati.

- Tehnica stir-fry pastreaza toate vitaminele si
mineralele solubile in apa din legume, in loc sa fie aruncate in chiuveta
impreuna cu apa in care au fiert. Este de asemenea si o metoda de gatit foarte
rapida, astfel ca pierderile de substante mutritive datorate caldurii sunt
minime.

O idee:


- Foloseste 300 g de carne slaba de porc, fara os,
feliata subtire, in locul celei de vita. Se prepara la stir-fry usturoiul si
ghimbirul plus 1/2 lingurita ardei iuti uscati si pisati. Se scot din tigaie,
apoi se adauga 1 ardei gras mare si galben, curatat de seminte si taiat
fasiute, 2 morcovi taie rondele subtiri si 8 cepe verzi taiate bucatele. Se
tine la stir-fry 2 minute, apoi se readuce carnea in tigaie. Se adauga 1
sticluta de sos galben de fasole, circa 160 g, 1 lingura de sos de soia light
si 4 linguri de apa; se gateste totul 1 minut.

Se serveste peste de orez sau taitei.

Vote it up
174
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza